top of page

Tiesiai iš pirmų lūpų: koks bus ateities maistas ir į kokius indus jį dėsime

Tikriausiai ne kartą esate susidūrę su indais, kurie iš pažiūros atrodo gražūs, tačiau kai ateina laikas juos panaudoti, „staiga“ atrandi ne vieną trūkumą. Gamintojai šiais laikais iš tiesų susiduria su iššūkiais, kurių vienas pagrindinių – įtikti reikliam vartotojų skoniui ir net nuspėti ateities maisto tendencijas. Apie tai, ką žmonės valgys ateityje ir kas yra svarbiausia kuriant daiktus žmonių buičiai, kalbame su „Fiskars“ įmonių grupės prekės ženklo vadove Tuija Aalto-Setala.

Valerijos Stonytės nuotr.

Valerijos Stonytės nuotr.


„Iittala“ prekės ženklas, priklausantis „Fiskars“ grupei, išsiskiria savo dizainu. Kas jums svarbiau kuriant – dizainas ar patogumas?

Mums svarbu, kaip keičiasi vartotojų įpročiai, juk kuriame produktus, kurie naudojami kiekvieną dieną. Keliame klausimus, kaip gyvena mūsų vartotojas? Kokius daiktus jis naudoja? Su kokiais iššūkiais jis susiduria? „Iittala“ kuriamas dizainas turi būti praktiškas. Žinoma, kuriant svarbu ne tik sekti visas kryptis – tai turi sutapti ir su mūsų vertybėmis.

Valerijos Stonytės nuotr.

Valerijos Stonytės nuotr.


Ką patartumėte žmonėms prieš perkant naują daiktą – ieškoti gražaus ar praktiško?

Žinote, mums svarbiausia kuriant dizainą atsisakyti to, ko nereikia. Dizaineriai netgi juokauja, kad visada sunkiausia rasti lengviausią sprendimą. Juk daiktas turi būti patogus, neužimti daug vietos, jį turi drąsiai dėti į indaplovę – taip supranti, kas yra ta „premium“ kokybė. Tokio daikto dizainas iš pradžių tavęs gali nenustebinti, bet vertė atsiskleis jį naudojant kiekvieną dieną. Vartotojai perka mūsų produkciją kaip labai modernią ir labai nustemba išgirdę, kiek dešimtmečių tam tikri gaminiai yra kuriami. Tie patys, iš pirmo žvilgsnio, paprasčiausi daiktai nesensta, nes jie yra laikui nepavaldžios „premium“ kokybės.

Valerijos Stonytės nuotr.

Valerijos Stonytės nuotr.


Kokį šių laikų vartotojo portretą galite nupiešti?

Nėra tokio vieno vartotojo. Yra masės, kurios skirstosi į mažesnes grupes. Mums iš tiesų yra iššūkis pasiekti tikslinę grupę. Be to, naujausia tendencija – vis daugiau vartotojų save nori matyti kaip išskirtinius individus, o ne masės dalį.

Valerijos Stonytės nuotr.

Valerijos Stonytės nuotr.


O kaip manote, kas mūsų laukia ateityje? Ką valgys žmonės? Jūsų paruoštoje ateities maisto ekspozicijoje galima pamatyti ir besirausiančius kirminus.

Matome tam tikras kryptis. Pavyzdžiui, atsiranda tvarių (angl. „sustainable“) sprendimų poreikis. Ypač tarp jaunų žmonių, kurie rūpinasi ekologija. Vis garsiau kalbama apie energijos taupymą. Keičiasi maisto kultūra – pažiūrėkite, kaip auga vegetarų grupė. Maisto kultūra tampa tarptautinė, nebelieka tam tikrų sentimentų nacionaliniams patiekalams. Pasaulyje vis labiau įsigali Azijos virtuvė. Mano dukros vietoje tradicinių suomiškų patiekalų jau renkasi sušius.

Valerijos Stonytės nuotr.

Valerijos Stonytės nuotr.


„Iittala“ sukurta ateities maisto paroda yra tokių pokyčių pavyzdys. Prognozuojame, kad ateityje žmonės valgys tarakonus ir kirminus, o jaukias šeimos vakarienes prie bendro stalo pakeis vietoje žmonių pastatyti kompiuteriai – galėsite kartu sėdėti prie stalo būdami skirtingose šalyse ar žemynuose.

Helsinkyje aplankytą „Iittala“ ateities indų parodą stebėkite videoreportaže.


Daugiau apie VMG komandos ekskursiją „Iittala“ gamykloje Suomijoje skaitykite ČIA, ČIA ir ČIA.

Naujausi įrašai

bottom of page