top of page

Palangos „Vandenis“: teisinga vieta teisingiems žmonėms?

Jei vasarą Palangoje leidžiate ne pirmą kartą ir mėgstate gyvą muziką, tuomet tikriausiai žinote, kieno plakatai yra juodai balti. Ramesnėje kurorto gatvėje, netoli nuo jūros ir parko veikiantis muzikos klubas „Vandenis“ yra ta vieta, kuri metai iš metų į koncertus kviesdavo minimalistiniu, bet įsimenančiu dizainu. Vieno plakato pakviesti, nusprendėme šios daugelio liaupsinamos vietos neaplenkti.

Valerijos Stonytės nuotr.

Prieš 60 metų pastatytas restorano pastatas – „su istorija“. Nuo to ir norisi pradėti. Iš pat pradžių čia buvo melioratorių poilsio namai, kurie ir vadinosi „Vandenis“, tad pavadinimo istorija kaip mat tampa aiški. Tik nesuklyskite (kaip kad mums įvyko) – legendinis muzikos klubas „Anapilis“ stovėjo ne čia. Tačiau 2005 m. savo dvasią perleido „Vandeniui“  ir tarytum įgaliojo tęsti muzikinę karjerą, grįstą ta pačia idėja. Ją žymi Vytauto Kernagio indėlis bei Lietuvos ir užsienio muzikantų dainos ir melodijos. Gyvos muzikos koncertai vasaros terasoje iki šiol vyksta bene kasdien, išskyrus pirmadienius ir antradienius.

Mus pasitikęs energingas restorano administratorius nesikuklina: „Mūsų moto – teisinga vieta teisingiems žmonėms ir tai labai pasitvirtina“. Galbūt dėl šio derinio restoranas toks populiarus?

Vizito metu, kaip čia įprasta, eilėje stovėti neteko, tačiau esame matę, kaip per pietus erdvi (ir viduje, ir lauke telpa 400 žmonių) „Vandenio“ terasa kaipmat užsipildo. Dauguma svečių – šeimos su vaikais, kuriuos atvilioja muzikos klubo teritorijoje esanti ir vaikų traukos centru tapusi žaidimų aikštelė, matome ir šeimininkus atlydėjusių keturkojų.

Valerijos Stonytės nuotr.

Anot administratoriaus, meniu pagrindas nesikeitė nuo pat muzikos klubo starto. Laiko patikrintus patiekalus jis vadina legendiniais. Pirmasis jų – ypatingai švelnios tekstūros varškėčiai su grietine ir uogiene (7 Eur). Tai, sužinome, svečių labiausiai pamėgtas pusryčių pasirinkimas. Tiesa, muzikos klubas turi ir atskirą pusryčių meniu, kurio patiekalų gausa, ko gero, patenkintų kiekvieno svečio norus.

Kiti hitai – koldūnai (tiek virti, tiek gruzdinti – 6 Eur),  kalakutienos kotletai (9 Eur). Dabar apie kokybę. „Vandenio“ koldūnai ir makaronai yra gaminami čia pat esančioje restorano kepykloje. Ten pat kepama ir jau fanų klubą turinti įvairių rūšių šviežutėlė duona. Mėsą ir šviežią žuvį virtuvės komanda taip pat ruošia vietoje – patys sumala į faršą, išdarinėja silkę. Suka ir kastinį, kuris patiekiamas prie kilkės. Vienas pagrindinių patiekalų – šviežia žuvis, kurios skonis primins namus: „Ruošiame panašiai kaip namuose. Kepame ant keptuvės, o patiekiame su burokėlių salotomis, virtomis bulvėmis ir svogūnų padažu“.

Kad jau prašnekome apie kepimą, čia galima paminėti grilio patiekalus, kurie meniu išskirti atskirame lape. Čirškinti mėsą, žuvį ir daržoves virtuvės komanda pradėjo prieš dvejus metus. Suskaičiuojame net 11 opcijų.

Valerijos Stonytės nuotr.

Toliau kalbiname administratorių. Žuvis, jo teigimu, restorane priklauso nuo sezono. Mūsų apsilankymo metu buvo galima užsisakyti dviejų – sterko ir oto. „Žiemą, kai prasideda stintos, siūlome jas keptas ir marinuotas. Visąlaik dalyvaujame Stintų šventėje, pasistatome įspūdingo dydžio palapinę, ten organizuojame karaokę, šokius bei kitas pramogas, kurios svečius sutraukia iš visos Lietuvos“, – sužinome.

Legendinių obuolių pyragų (4,50 Eur; su ledais – 5 Eur), anot pašnekovo, parduota tūkstančiai. Pastarojo dydis mus maloniai sukrečia (nors prisiminę kitų patiekalų dydį, nustebti, ko gero, neturėjome). Vis dėlto, yra ir konkurentas, lipantis ant kulnų – riešutinis-šokoladinis tortas (4,50 Eur). Saldumynų ieškotojai, turėkite abu variantus omenyje. Tik nesakykite, kad neįspėjome dėl gabalo („gabalėlis“ nelabai tinkamas apibūdinimas) dydžio!

Adresas. Birutės al. 47, Palanga

Darbo laikas. I-VII 10:00-00:00.