top of page

„Dou Asia“: restoranas neturi būti didelis, kad jame tilptų visos Azijos skoniai

Sutikite, Azijos virtuvė, kaip ir kelionės ton pusėn, jau kurį laiką yra ant bangos. Vis dėlto, daugelis tuose kraštuose pabuvojusių sugrįžę Lietuvon pasigenda ten aplankytų mažyčių restoranėlių su vos keliais, bet nuostabaus skonio patiekalais. Jei skaitydami linksite galva, nudžiugsite sužinoję, kad visai neseniai duris atvėrė nauja azijietiškos virtuvės vieta, kur, tikėtina, prisiminsite savo atostogų skonį.

Azijietiška dėl to, kad nedidelio, keliolikos vietų restoranėlio, „Dou Asia“ valgiaraštis sutūpė ne vienos šalies, bet apskritai to krašto patiekalai-ambasadoriai: tailandietiškos virtuvės atstovas „Tom Yum“ (4,90 Eur) iš Vietnamo kilusi sriuba „Pho“ (su vištiena – 3,90 Eur; su jautiena – 4,90 Eur), įvairūs wokai (nuo 4,20 Eur), mongoliški kukuliai (3,90 Eur).

Vytautės Ribokaitės nuotr.

„Ilgą laiką sukomės klasikinėje restoranų aplinkoje, ieškojome naujo, gaivaus būdo save realizuoti. Pradinė mūsų mintis – atidaryti kinų take away stiliaus vietą. Pajautėme, kad nepaisant savo dydžio, ši vieta būtų didžiausias iššūkis mums patiems. Per daugiau nei pusę metų ši idėja ir mūsų pačių požiūris augo ir keitėsi, kol užaugo iki dabartinės, mums mieliausios, versijos – Azijos šalių įkvėptos virtuvės. Tiesiogine žodžio prasme, metėme kelią dėl takelių – juk Azija tokia pilna skonių ir spalvų – visas Vietnamas, Tailandas, Mongolija ir Kinija, nuo kurios viskas ir prasidėjo“, – apie idėją atidaryti šią vietą pasakojo viena šios vietos įkūrėjų.

Jei verstume iš kinų kalbos, „dou“, reikštų „visą, viską“. Taigi visa Azija yra Kauno gatvėje numeris 13 arba kiekvienuose namuose, kuriuose atsiduria čia paruošti patiekalai – juos svečiai dažnai išsineša į aplinkinius biurus ir namus.

Šios vietos autorių trijulei horeca sektorius – ne naujiena, todėl sudėtingo verslo subtilybės ir niuansai jiems žinomi: „Manome, kad įnešėme šviežią požiūrį į esamą Azijos virtuvę bei jos konceptą Vilniuje. Restoranas neturi būti didelis, kad jame tilptų daug Azijos skonių. Žinome daug atvejų, kur kaina sutrukdo žmogui lankytis mėgstamoje vietoje dažniau, negu jis norėtų. Matome, kad galima gaminti aukštos kokybės patiekalus už protingą kainą, todėl „Dou Asia“ du asmenys gali sočiai ir skaniai pavalgyti neviršydami 10 Eur.“

Vištiena su krevetėmis (6,50 Eur). Vytautės Ribokaitės ir restorano nuotr.

Išsiaiškiname, o ir komentaruose „Facebook“ gausiausias pagyras renka mongoliški kukuliai (3,90 Eur), vištiena su krevetėmis (6,50 Eur), kokosų pieno panakota su alijošiaus gabalėliais ir pasiflorų tyre (2 Eur).

Be jau minėtų patiekalų, meniu randame springrolls su daržovių įdaru (2 vnt. – 2,50 Eur, 4 vnt. – 3,90 Eur, 6 vnt. – 5,90 Eur). Suktinukai, vyniojami vietoje, ir tinka veganams. Kaip ir visur, kasdien siūlomas dienos pietų meniu.

Restoranėlio meniu – vištienos, jautienos, krevečių bei jūrų gėrybių ir daržovių „wok“ galima rinktis su kiaušininiais, ryžių makaronais arba ryžiais. Restorano ir Vytautės Ribokaitės nuotr.

Klausiame apie mus suintrigavusius mongoliškus kukulius. Jie gaminami iš jautienos ir, kaip sako restorano įkūrėjai, yra „pilni žolelių ir kitų slaptų ingredientų, kurių išskirtinio skonio taip lengvai neapibūdinsi“. Prieš patekdami į lėkštę, kukuliai kartu su terijakio-obuolių padažu pasisupa wok keptuvėje. Šis padažas, kaip ir kiti du – apelsinų-čili ir kokosų-pasiflorų – ruošiami čia pat, vietoje.

Mongoliški kukuliai (3,90 Eur). Restorano ir Vytautės Ribokaitės nuotr.

Ar galima tikėtis daugiau skonių? Rodos, kad taip: „Tobuliname ir kuriame patiekalų receptus, bet dar nenusprendėme, ar jie meniu bus tik tam tikrą laiką, ar nuolatos. Nekantraujame kuo greičiau pradėti dirbti su „Wolt“ maisto pristatymo platforma, tačiau dar turime išspręsti keletą svarbių detalių.“