Ar jau girdėjote apie „Tide Pods“? Šiomis dienomis apvalios formos ir ryškių spalvų rutuliukai, kurie iš tikrųjų yra skalbimo priemonė, yra vienas labiausiai aptariamų interneto dalykėlių. Kodėl? Nes atsirado pabandžiusių juos valgyti!
Internete išpilto vaizdo įrašai, kuriuose paaugliai draugams meta iššūkį (#TidePodChallenge) ragindami nuryti skalbimo kapsules, savo išvaizda primenančias spalvotus ledinukus. Ši situacija paskatino gamintoją „Tide“ imtis priemonių – aiškiai informuoti pirkėjus, kad iššūkio akcija yra pavojinga, o kapsulės nuodingos ir nevalgomos. Įvykis sukėlė diskusijas apie skalbimui skirto gaminio išvaizdą, kuri primena valgomą produktą. Tačiau kas tiksliai šiose kapsulėse skatina apetitą? Neuroantropologas Johnas S. Allenas sako, kad viena priežasčių – spalvos. Ryškios spalvos (raudona, balta ir mėlyna) primena prinokusius vaisius. Mėlyna – vienintelė, kuri nėra įprasta maiste – galėtų priminti nebent pelėsį. Tačiau kartu trijų spalvų kombinacija atrodo gana apgaulingai, nes vilioja ir primena saldainius. Ta proga nusprendėme pasidomėti, ką maisto spalva apie jį sako.
ORANŽINĖS (apelsinai, morkos, moliūgai) spalvos daržovės ir vaisiai stiprina imuninę sistemą, juose daug cinko, geležies ir karotenoidų, kurie žmogaus organizme virsta vitaminu A. Izraelio mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad moliūgus, morkas ir oranžines paprikas valgę vaikai augo greičiau nei tie, kurie maitinosi įprastai. Tikėti ar juoktis – spręsti jums!
GELTONOS (bananai, kukurūzai, geltonosios slyvos, ananasai) spalvos produktai svarbūs virškinimo ir nervų sistemoms, gerina atmintį, padeda sutelkti dėmesį, stiprina protines galias, padeda iš organizmo išvalyti kenksmingas medžiagas.
Maisto pakuotėms rekomenduojama rinktis oranžinę ir raudoną, mat jos skatina apetitą. Būtent raudona ir optimizmą skleidžianti geltona randamos restoranų „McDonald’s“ ir daugelyje kitų greitojo maisto prekės ženkluose. Gėrimas „Fanta“ ir oranžinė jo ir jo logotipo spalva – neatsiejami.
ŽALIA (brokoliai, špinatai, avokadai, salotų lapai, žalioji arbata, agurkai). Juose esantis chlorofilas skatina raudonųjų kraujo kūnelių (eritrocitų) gamybą, stiprina imuninę sistemą. Žalios spalvos maistą dažniausiai nesąmoningai valgome lėtai, o tai padeda geriau jį įsisavinti.
Maisto produktų rinkodaroje ši spalva siejama su ekologija, gamta ir sveika mityba. Žalia ramina, siejama su harmonija ir balansu. „Starbucks“ ne veltui pasirinko šią spalvą. Vienas didžiausių kavos tinklų kviečia ramiam puodeliui kavos, atsipalaiduoti, o iš Vilniaus Vokiečių gatvės dingusio „Subway“ logotipas sako, kad čia ruošiami sumuštiniai yra sveiki ir švieži.
RAUDONA (pomidorai, raudonoji paprika, braškės, raudona mėsa). Raudona simbolizuoja aistrą, agresiją, azartą, judėjimą, kažką neatidėliotino. Raudonas maistas – likopenų šaltinis. Šie antioksidantai saugo odą nuo kenksmingo ultravioletinių spindulių poveikio. Flavonoidai, kurių itin daug braškėse bei trešnėse, stiprina kapiliarus. Dažniausiai raudoname maiste būna daug geležies. Ši spalva šildo. Vis dėlto, vartoti raudonos spalvos produktus derėtų saikingai, mat jie skatina alkio pojūtį.
VIOLETINĖ (burokėliai, juodieji serbentai, mėlynės, figos, baklažanai) yra artima šių metų spalva paskelbtai „ultra violet“. Kasmet spalvų institutas „Pantone“ skelbia pačią madingiausią spalvą.
Violetinė laikoma prabangos, išminties ir pagarbos spalva. Nuo pilvo pūtimo ir dieglių padeda gervuogės, baklažanai. Seniai žinoma, kad mėlynės padės atsigauti pavargusioms akims, numalšinti jų skausmus.
Ar žinojote, kad mėlynos ir juodos spalvos maistas laikomas mažiausiai patraukliu? JUODA, anot rinkodaristų, elegancijos spalva. Šią vasarą Lietuvoje visi svaigo dėl juodos spalvos ledų, kurią suteikė juodųjų sezamų pasta ir natūrali anglis, netrukus prekybos centruose pasirodė juodos spalvos kepiniai su sepijų rašalu.
Spalvų ir kiekio priklausomybė. Kuo daugiau spalvų – tuo daugiau norisi jų paragauti. Šį triuką taiko saldainių „M&M’s“ ar „Smarties“ gamintojai.
Deriniai. Išlaižytą lėkštę paliks tas klientas, jei patiekalo ir lėkštės spalvos tarpusavyje derės. Kontrastai apetito neskatina, tokia kombinacija atrodo mažiau viliojančiai.
Be spalvų. Antropologas Oliveris Sacksas knygoje teigia, kad žmogus, netekęs gebėjimo skirti spalvas, ėmė justi mažiau malonumo valgydamas ir rinktis nespalvotus produktus arba valgyti užmerktomis akimis.
Svarbu vaizdas. Oksfordo universiteto profesorius ir knygos „Gastrophysics, The New Science of Eating“ autorius Charlesas Spence Businessinsider.com pasakojo, kad ne skonis, o matomas vaizdas, pavyzdžiui, lėkštės ar puodelio spalva, padaro patiekalą skanesnį. Jo atliktas tyrimas rodo, kad fokus grupei patiektas braškių musas buvo skanesnis būtent baltoje lėkštėje, o gėrimas keraminiame oranžiniame puodelyje gardesnis nei popieriniame.
Commentaires