top of page

„Vilnius Gastro 2017“: būna ir geriau

Kartais VMG komandai yra ypač sunku aprašyti savo patirtis – bijant, kad ne visi skoniai ir kvapai gali būti atskleidžiami kompiuterio klavišais, o kitu atveju – nenorint būti per daug kategoriškiems. Taip nutiko ir viename didžiausių kulinarinių renginių Vilniuje vadinamame „Vilnius Gastro 2017“, kuriame restoranams yra suteikiama išskirtinė proga skonių jūra nuo palaimos pargriauti savo svečius ant žemės, jų nepaleisti ir taip įgyti nuolankių klientų. Pargriauti buvome du kartus, bet viso vakaro pabaigoje visgi nesupratome, į kokią publiką orientuotas šis renginys.

Į retai ir visai nesilankančius restorane ar gastronomijos mėgėjus, pildančius gardžiausių vietų sostinėje sąrašą, galbūt po paranka besivedančius net užsienio svečius? Esame linkę sutikti su pirmuoju variantu. Ekologiškas idėjas plėtojančiai renginio sistemai neturėjome priekaištų (nors spaudos konferencijos metu ir buvo pasakyta, kad savo maršrutą galėsime susidėlioti remdamiesi meniu, kuris nebuvo paviešintas) – su džiaugsmu skaičiavome nueitas kalorijas, niekur nestoviniavome eilėse, visur sėkmingai mojavome telefonuose išsaugotais kodais. Tačiau juk vaikščiojome po restoranus ir jie turėjo būti mūsų kelrodžiai švyturiai.

VMGonline.lt komanda po Vilnių vaikščiojo raudonuoju maršrutu ir aplankė „Kitchen“, „Georgian House“, „Trinity“, „Joe“, „Esse“, „Riverside“, „Alchemikas“. Iš pradžių ketinę skaičiuoti nueitas kalorijas, netrukus supratome, kad apie tai galima parašyti kur kas daugiau.

Maršruto suvestinė: 4 valandos (18:00–22:00), nueiti 5,4 km, sudegintos 208 kcal.

„Kitchen“. Kaip ir visi vakarėliai, savąjį pradėjome virtuvėje. Užėjimas į „Kitchen“ bylojo apie šio renginio pradžią, mat žodis „gastro“ pasitinkančiųjų lūpose skamba dar labai nenatūraliai. Tiksliau, jis išvis nėra tariamas. Čia yra siūlomas namų dvasia kvepiantis burgundiškas troškinys (su jautiena ir vegetarams – „portobello“ grybais) su duonos riekele, kurią lengviausia dantims suvaldyti gerokai pamirkius troškinyje. Tokiu porcijos dydžiu „Kitchen“ galėjo kaip reikiant numalšinti maršrutą pradėjusiųjų alkį. Juokiamės, kad vakarieniaujame kaip tądien Jamie Oliver. Stalo vanduo – nemokamai. Yra ir vyno, alaus rekomendacijų.

Burgundiškas troškinys (Valerijos Stonytės nuotr.)

„Georgian House“. Apie šio gruziniškos virtuvės restorano atidarymą buvome tik girdėję ir turėjome ypatingą ir vienetinę progą susidaryti pirmąjį įspūdį. Stebint viduramžiškus vartus ir žvakės liepsną po nosimi atsidūrė ant kepimo popieriaus besiritinėjanti gruziniška užkandėlė: morkų ir kario užtepėlė, baklažanų suktinukas su graikiniais riešutais ir gruziniška duona (neįvardyta, todėl nesame įsitikinę, ar kepta restorano krosnyje). Žinodami, kiek pastangų reikia norint tinkamai paruošti baklažanus, kad jie nepermirktų keptuvės riebalais, šios rizikos būtume atsisakę. Stalo vanduo – mokamas, bet dėl studentiškos išvaizdos gauta nemokama stiklinė su citrinos skiltele. Rekomenduojamas ir prie užkandžių derantis vynas.

Gruziniškas užkandis (Valerijos Stonytės nuotr.)

„Trinity“. VMG komanda buvo pargriauta ant žemės pirmąjį kartą. Pastiprintas ir judrus aptarnavimas, sausakimša salė. Nors buvo pasakyta, kad „lėtai virta kiaulienos papilvė gali skambėti nemaloniai“, tai mūsų ausiai, jau pažįstant „Trinity“, skambėjo ypač maloniai ir bylojo apie įdėtas pastangas. Vegetarams buvo siūlomas perlinių kruopų daugiaryžis. Jeigu ir turėjome nemalonių daugiaryžio patirčių, šis jas reabilitavo. Puiki skonių ir įvairių tekstūrų pusiausvyra priminė, kodėl „Trinity“ įtraukėme į gardžiausių vietų Baltijos šalyse gidą „99 Places of Taste in the Baltics“. Stalo vanduo – nemokamas. PASTABA: „Vilnius Gastro 2017“ lankytojų nuomone, „Trinity“ užėmė pirmąją vietą vertinant patiekalo išvaizdą, aptarnavimą, restorano aplinką ir tai, kad restorane būtų apsilankyta dar kartą. Bendroje lentelėje restoranas užėmė pirmąją vietą.

Kiaulienos papilvė (Valerijos Stonytės nuotr.)

Daugiaryžis (Valerijos Stonytės nuotr.)

„Joe“. Įprastai iš lietuviškų ingredientų pestą gaminantis „Joe“ veikia kaip kulinarinė studija, todėl apsilankymą čia galima vadinti nekasdieniu. Po Kaziuko mugės į Italiją išlėkusio Angelo Joe komanda žmones vaišino šviežiais „pastopoly“ makaronais ir naminiu pestu. Na ir kas, kad apsirikta sakant, jog švieži makaronai šaldytuve gali ilsėtis mėnesį, o ne dvi savaites, kad puode yra verdami casarecce makaronai. „Pastopoly“ makaronų ir „Joe“ pesto kokybę jau buvome patikrinę anksčiau. Giriame „Joe“ už autentiškiausią „Vilnius Gastro 2017“ aplinką. Jeigu net ir nebuvo stengtasi pasirodyti kitokiems, tai visiškai pavyko: stovėjimas atviroje virtuvėje laukiant prie vieno puodo, į kurį telpa aštuonios porcijos makaronų. Valgymas stovint? Taip! Stalo vanduo – nemokamai.

Atmosfera „Joe“ (Valerijos Stonytės nuotr.)

Makaronai su pestu ir kanapių sėklomis (Valerijos Stonytės nuotr.)

„Esse“. Kiek iš Jūsų yra girdėję, kad „Esse“ restorane valgo Seimo nariai? Tiek apie „Esse“ girdėjome ir mes. Dalyvaujantieji „Vilnius Gastro 2017“ buvo aptarnaujami antroje restorano salėje. Arba neaptarnaujami, tai laikome požiūrio reikalu, bet apytuščio restorano stalai buvo tiesiog nesutvarkyti po buvusių valgytojų. Lūkuriavę salėje nusprendėme nebelaukti. Pirmą kartą benubėgant padavėjai teko atsiprašyti ir pasiteirauti, kas buvo atnešta ant stalo. Iš nugirstų nuotrupų žinojome, kad tai – kažkas su triušienos kepenėlių paštetu, bendra išvaizda priminė sumuštinį su per ilgai saulėje besikaitinusiu traškučiu. Šiandien dėl restorano „Instagram“ paskyros esame tikslesni – triušienos kepenėlių pâté su mango putėsiais, ekologinių rugių biskvitu ir pistacijų riešutais. Skonių suderinamumas – skonio reikalas. Stalo vanduo – nepasiūlytas, kaip ir kiti gėrimai.

Triušienos kepenėlių pâté (Valerijos Stonytės nuotr.)

„Riverside“. Turas po Vilnių tikrai gali būti kupinas atradimų. „Radisson Blu“ viešbutyje įsikūręs lyriško pavadinimo „Riverside“ mums buvo iki šiol negirdėtas ir labiausiai nutolęs nuo vietų centre. Į jį mes patekome su kinų grupe. Dėl tuo pačiu metu vakarieniaujančių viešbučio svečių „Vilnius Gastro 2017“ dalyviai buvo maloniai nukreipiami į renginiui skirtų staliukų zoną. Mintyse girdėjome rusiškus romansus, o nuo stalo šypsojosi trinta špinatų sriuba su rūkytu unguriu padažinėje (ir meniu nurodytu krapu) bei „Rydberg jautiena – klasikinis švediškas patiekalas iš smulkiai pjaustytos jautienos išpjovos, patiekiamas su raudono vyno ir krienų padažais bei keptomis bulvytėmis“. Salotėlės kėlė įtarimų. Vegetarams, nevalgantiems žuvies, buvo galima nusivilti. Stalo vanduo – nemokamas.

Špinatų sriuba ir „Rydberg“ jautiena (Valerijos Stonytės nuotr.)

„Alchemikas“. VMG komanda buvo pargriauta ant žemės antrąjį kartą. Apie „Alchemiko“ kokteiliukus girdėjome ir prieš tai lankytame restorane. Besilankant konceptualiame kokteilių bare apie 22 val. mums jau nebeteko sunkiai irtis prie baro (kaip buvo atsiliepiama apie pirmąsias valandas). Lankytojams buvo siūloma saldi „Šokoladinio martinio“ taurė ir rimtas „Old Fashioned“ stiklas. Tie, kas bent kartą yra lankęsi „Alchemike“, jau žino, kad tai yra vieta, kurią būtina parodyti užsienio svečiams ir kurios darbo visiškai nesutrikdė užplūdę vilniečiai. Anot baro vadovo Šarūno Čėsnos, buvo elgiamasi taip, kaip ir visada, tai yra neapsieita tik kokteilio atidavimu. PASTABA: kaip ir „Trinity“, „Alchemikas“ pateko į geriausiai įvertintų „Vilnius Gastro 2017“ vietų penketukus. Bendroje lentelėje užėmė ketvirtąją vietą.

„Šokoladinis martinis“ ir „Old Fashioned“ (Valerijos Stonytės nuotr.)

Dalyvavote „Vilnius Gastro 2017“? Norime išgirsti ir Jūsų nuomonę!

Vartodami alkoholį rizikuojate savo sveikata, šeimos ir visuomenės gerove.