top of page

„Neparsiduoda“ butas? Iškepkite šviežių bandelių!

Vargu ar kas ginčysis, kad kvapas gali išvaryti iš proto.


Kvapas yra galingo poveikio įrankis. Gal pamenate reklamą, kai ką tik išvirtos kavos aromatas atveda vyriškį į svetimus namus gurkštelti karšto rytinio gėrimo… Kvapai purškiami ne tik ant odos ar naudojami aromaterapijoje, bet ir pasitelkiami rinkodaros tikslams. Specialistai ištyrinėjo, kokie kvapai žmonėms sukelia nenumaldomus jausmus ir skatina pirkti netgi tai, ko visiškai nereikia. Nes... gi šitaip kvepia!

Emocijų ir prisiminimų valdovas

Kvapo sritis smegenyse išsidėsčiusi limbinėje dalyje, kuri kontroliuoja emocijas ir prisiminimus, o greičiausias būdas jas pakeisti kaip tik ir yra kvapas. Prekybininkai šias fiziologines žinias pritaikė pardavimuose ir gavo puikų rezultatą. Be to, tinkamai pakvėpintoje patalpoje žmonės linkę pasilikti ilgiau, todėl ir pinigų išleidžia daugiau. Toks metodas praktikuojamas Las Vegaso automatinių žaidimų kambariuose. Atlikus bandymą, paaiškėjo, kad iškvėpintoje patalpoje žaidėjai praleidžia 45 proc. daugiau nei neiškvėpintose.


Įdomūs faktai


• Talko, kūdikių pudros kvapas leidžia jaustis saugiai, apsaugotai ir sukelia nostalgiją. • Pipirmėtės ir citrusinių vaisių kvapas sužadina budrumą, dėmesingumą, todėl citrusiniai vaisiai (žiemą pasirenkami mandarinai – taip pat tam, kad sukeltų nostalgiją Kalėdoms) išrikiuoti prie pat įėjimo į maisto parduotuvę. • Levandų, vanilės ir ramunėlių kvapai atpalaiduoja, priverčia neskubėti, ilgiau pasilikti parduotuvėje. Levandų ir moliūgų pyrago aromatai į parduotuves pritraukia užeiti vyrus. • Dėl ant grotelių kepamos mėsos dūmo kvapo patalpa atrodo mažesnė. • Tuo metu obuolių ir agurkų aromatas patalpą „padidina“. • Odos ir kedro kvapas skatina manyti, kad daiktai, parduodami parduotuvėje, yra brangūs, prabangūs. • Šviežių kepinių kvapas ne tik traukia užsukti į parduotuvės bandelių skyrių, bet ir skatina pirkti namą ar butą. • Gėlių aromatas priverčia pasilikti parduotuvėje kuo ilgiau, ieškoti prekių lentynose, žiūrinėti. • Maitinančių mamų kvapas į parduotuvę pritraukia moteris.


Skaniau kvepia – daugiau mokame?

Dažniausiai kvėpinamas oras šalia įėjimų, kilimėliai prie durų ir parduotuvių dekoracijos, pavyzdžiui, minkšti baldai. Remiantis neurologo Alano Hirscho tyrimais, 84 proc. žmonių prikvėpintoje patalpoje buvo linkę sumokėti 10 dolerių daugiau už tuos pačius „Nike“ batelius nei bekvapėje. stebėjimai rodo, kad šviežių kepinių kvapas ne tik traukia užsukti į parduotuvės bandelių skyrių, bet ir skatina pirkti namą ar butą.


Kaip atsispirti?

Galite bandyti į parduotuves eiti sloguodami, tačiau yra ir paprastesnių būdų atsispirti kvapniems prekybininkų triukams. 95 proc. sprendimų pirkdami padarome nesąmoningai, todėl tai puiki terpė prekybininkams manipuliuoti pirkėjais. Atsispirti nesąmoningiems sprendimams gali padėti pirkinių sąrašas rankoje, nes tada dėmesys sutelkiamas ne į spalvotą ir kvapnią aplinką, o į tai, ko iš tiesų reikia.

Skanių kvapų ir gardžių, bet protingų pirkinių!


Išbandykite švediškas mielines bandeles. Receptas ČIA.



Naujausi įrašai

bottom of page