AŠ Ikona vmgonline

Valgyti negalima susilaikyti

Šventės susijusios su maloniu laukimu, dovanų rinkimu artimiesiems ir ilgais pašnekesiais prie valgiais nukrauto šventinio stalo. Natūralu, kad norime paragauti kąsnelį ir to, ir ano. Pamaloninti save gurmaniškesniais nei įprasta patiekalais. Tačiau turime išlikti budrūs, jei siekiame atsikratyti kelių kilogramų ar išlaikyti esamą svorį. Paprastos taisyklės šventiniam laikotarpiui pagal dietistę Tomą Eroglu:

• Norėdami nenusidėti ir nepersivalgyti šventinių patiekalų laikykitės paprastos taisyklės – visko gaminkite po nedaug. Tegul stalą puošia maisto įvairovė, spalvos ir kiekio kuklumas.

• Šventiniams kepiniams rinkitės nerafinuotus produktus: miltus (rupius, pilno grūdo), riebalus (kokoso aliejų), saldinkite natūraliu medumi, klevų sirupu, kokoso cukrumi ar ekologiškais džiovintais vaisiais ir uogomis.

• Rinkitės neriebius gyvulinius produktus, kuo daugiau šviežių ar raugintų daržovių patiekalų.

• Įvairių šventinių patiekalų ragaukite nedideliais kiekiais. Prieš valgydami šiltai apdorotus patiekalus suvalgykite nedidelį dubenėlį šviežių daržovių salotų ar daržovių lazdelių (saliero, morkų, įvairiaspalvių paprikų). Taip užpildysite skrandį maistinėmis skaidulomis ir skysčiais, esančiais daržovėse, nepersivalgysite patiekalų.

Įvairių šventinių patiekalų ragaukite nedideliais kiekiais.


• Jei patys ruošiate šventinę vakarienę, ruoškite ją būdami sotūs, tam, kad patiekalų ragavimas būtų tik ragavimas. Jei šventinės vakarienės eisite į svečius – vėlgi suvalgykite nedidelį dubenėlį šviežių daržovių salotų ar daržovių lazdelių prieš išvykdami.

• Šventiniu laikotarpiu gerkite pakankamai vandens, ne valgymo metu, o tarp valgymų, t.y. praėjus bent 2 valandoms po valgymo.

• Kuo daugiau kalbėkite ir dalinkitės praėjusių metų įspūdžiais su šeima ir draugais, juk pilna burna kalbėti nedera. Taip suvalgysite mažiau ir greičiau pajusite sotumo jausmą.

• Natūralu, kad per šventes suvalgoma šiek tiek daugiau maisto nei įprastai. Net jei maistas ir šviežias, paruoštas sveikai, laikykitės savo aktyvios kasdienybės įpročių: ir toliau sportuokite, bėgiokite, užsiimkite joga. Stenkitės kuo dažniau atsistoti nuo šventinio stalo: eikite pasivaikščioti gryname ore, ilgiau nei įprastai vaikštinėkite su savo augintiniais lauke.

• Saldumynų (net ir vaisių) nevalgykite iškart po šventinės vakarienės. Geriau tai darykite po smagaus pasivaikščiojimo lauke. Vaisių nevalgykite, tik ragaukite.

• Nemanykite, kad nevalgant pusryčių ir pietų, bus galima suvalgyti daugiau šventinės vakarienės. Žinoma, suvalgysite jos tikrai daugiau, tačiau maistas bus sunkiai virškinamas, jausitės apsunkę.

• Šventinėmis dienomis valgykite įprastus sveikus lengvus pusryčius ir pietus – taip kraujo cukraus lygis išliks tolygus ir prie šventinės vakarienės stalo patiekalus valgysite tikslingai.

• Suvartojamo alkoholio kiekį sumažinkite iki minimumo.

ŠVENTINIŲ PATIEKALŲ IDĖJŲ IEŠKOKITE ČIA.

#velykos #Kalėdos #stalas #tomaeroglu #šventės #gurmaniška #salotos #šventinisstalas #Bulvės #patiekalai #persivalgymas

ATGAL

PASIDALINTI

  • Facebook vmgonline.lt
  • Instagram vmg_vilnius
  • YouTube vmg
  • LinkedIn vmg