Golfas (ne automobilis), popierinės nosinaitės, audinių minkštiklis, pietūs, arbata – interneto žiniasklaida triukšmingai kaltina, kad šiuos dalykus nužudė bene labiausiai viešai apšnekama karta – tūkstantmečio (angl. millennials). Gimusieji 1984–2003 m.* vienus dalykus nurašė, kitus, priešingai, iškelė į aukštumas. Abiejuose būta ir maisto.
Mashable.com skelbė sąrašą, kuriame puikavosi net 70 dalykų su nuoroda į konkretų žiniasklaidos šaltinį. Paskutinis dalykas nužudytojų sąraše – „everything“, t. y. „viskas“. Tad, ko gero, visiškai rimtai žiūrėti neverta, tačiau krislas tiesos visur yra.
*Mileniumų amžius apibrėžiamas šiek tiek skirtingai, tačiau sutariama, kad į jų gretas patenka dabartiniai 20-keliamečiai.
Sausi pusryčiai. Prieš dvejus metus pasaulio žiniasklaidos priemonės svaidėsi antrašte, konstatavusia, jog „Y karta nevalgo sausų pusryčių“. To impulsu tapo „The New York Times“ straipsnis, kuriame pristatytas rinkos tyrimas atskleidė dribsnių nebevalgymo priežastį. Esą tai – tingulys, mat po pusryčių reikia išsiplauti indus. Kaipmat pasipylė klikbaitinės antraštės, kurias verčiau palikti tokias, kokios yra: „Millennials Think Eating Cereal Is Way Too Difficult“, „Millennials literally too lazy to eat cereal“, „Millennials are too lazy to pour cereal into a bowl, then clean up after themselves“, „Millennials don’t like cereal because they hate doing dishes“ ar „Study: Millennials don’t eat cereal because bowls don’t clean themselves’“. Štai taip.
Greitai ir kokybiškai. Šiai kartai būdinga užsiimti kulinarija namuose, maistą užsisakyti į namus arba greitai pavalgyti vietoje. Vienas „bet“ – kokybė neturi nukentėti. Šis reikalavimas susijęs su „fast casual“ restoranų , kur svarbi kokybė ir greitas aptarnavimas, išaugimu. Už ekologišką, natūralią, viso grūdo, etiškai užaugintą, etnišką ir panašią produkciją snaigėmis pravardžiuojamos kartos atstovai pasiruošę sumokėti daugiau. Tai atsispindi ir maitinimo įstaigų meniu.
Avokadai. Nors avokado skrebutis (angl. avocado toast) ar avokadai apskritai, rodos, yra Y kartos mitybos pagrindas, o teiginys, kad pati uoga (ne daržovė ir ne joks vaisius) atsiduria kiekvieno krepšelyje, yra klaidingas. „Huffington Post“ atliktas tyrimas rodo, kad avokadų amerikiečiai millenialsai suvartoja ne daugiau nei kitų amžiaus grupių valgytojai.
„Big Mac“, „McWrap“ arba tiesiog – „McDonald’s“. Anot „The Wall Street Journal“, 80 proc. šios kartos atstovų nėra ragavę „Big Mac“. Čia galima pripaišyti personalizaciją, kuri nedera su didžiaisiais standartizuotais greito maisto restoranas. Makdonalde nepaprašysi bandelės be gliuteno ar vidutiniškai iškeptos mėsos.
Pixabay.com nuotr.
Arbata. Ate, juodosios arbatos pakeli. Tačiau žaliosios (nes juk labai sveika) ir vaisinės pardavimai auga. Mačia, savaime suprantama, dėl sveikatingumo priežasčių yra ant bangos.
Romantiškos vakarienės restorane. Nes valgymas ne tik intymus, bet ir brangus malonumas. Jei kas savaitę lekiate į du pasimatymus (nes, žinoma, naudojatės „Tinder“), eiti į restoraną tampa prabanga. Tad, taupymo sumetimais, kava ar kas stipriau yra aukso vidurys tarp galimybių ir norų.
Marmeladas. Tikri saldėsių gerbėjai žino, kad džemas, marmeladas ir uogienė – ne tas pats. Bet, ko gero, viso trejeto laukia ne patys geriausi laikai. Ar pamenate, kada paskutinį kartą valgėte marmeladą?
Lengvas jogurtas. Nes mažas kalorijų ir riebalų kiekis – nebeaktualu. Dabar jogurtas turi būti ekologiškas arba bent natūralus, kuo baltymiškesnis ir be cukraus. Kitaip tariant, atėjo graikiško jogurto laikai.
Ar sutinkate su kuriuo nors teiginiu, apibūdinančiu Y kartos mitybą?