top of page

Lietuvis aplankė geriausią Azijos restoraną: apie kainas, lėkščių laižymo šou ir per aukštus lūkesči

Vakar paskelbus apie šviežiai apdovanotus geriausius Azijos restoranus, savo „Facebook“ paskyroje sulaukėme komentaro iš skaitytojo Pauliaus. „Labai įdomu, kokiais kriterijais remiantis jis išrinktas geriausiu… Buvom, „lickinom“, ragavom – vertinimas dvejopas“, – tokią nuomonę apie apdovanojimų nugalėtoją „Gaggan“ soc. tinkle išsakė jis.

Jei nieko negirdėjote apie šefo Gaggano Anando restoraną, papasakosime. Tai toks restoranas, kuriame kasdien dėl rezervacijos kovoja 500 norinčiųjų. Anot Bloomberg.com, vakarieniautojų srautui suvaldyti buvo pasamdyti 4 darbuotojai. Na, ir, žinoma, pergalės – Azijos restoranų topo viršūnės „Gaggan“ neapleidžia jau 4 metus.



Štai ką rašo visame pasaulyje pripažintas „Michelin“ gidas, skyręs restoranui 2 žvaigždutes: „Savininkas ir šefas Gagganas Anandas nukelia indišką virtuvę į neatpažįstamą lygį, primenantį tikrų tikriausią alchemiją. Jo meniški patiekalai yra originalūs ir kūrybiški, su nuostabiu tekstūrų, skonių ir delikačiu prieskonių mišiniu. <…> Tai tikra pojūčių puota – vieną po kito sparčiu ritmu patiekalus atneša užsidegęs personalas. 30 šefų virtuvėje pakanka sukurti įsimintiną patirtį.“

Pauliumi iš „Vyrai virtuvėje“ prisistačiusiam pašnekovui nutarėme paskambinti ir apie modernios indiškos virtuvės restoraną paklausinėti daugiau. Jis pasakojo, kad lapkričio pabaigoje–gruodžio pradžioje vykusioje kelionėje kartu su draugų grupele daugiausiai ragavo vietinio gatvės maisto bei aplankė kelis gerai įvertintus Tailando „sky“ barus. Vyšnia ant torto turėjo būti vakarienė „Gaggan“.


Restorano valgiaraštyje – 25 patiekalai, iš kurių 23 yra valgomi rankomis. Taip, kaip valgoma šefo tėvynėje Indijoje. Be to, tai meniu, peržengiantis bet kokius kalbos barjerus. Kam tie žodžiai, jei yra emoji?

„Dvejopi, nes įspūdingas patiekimas, visas šou, tačiau patiekta skonio paletė sužavėjo ne tiek, kiek tikėjomės. Labiausiai nustebino emoji meniu, kuriame yra per 20 patiekalų. Kiekvieno patiekalo patiekimas netipinis. Pats įspūdingiausias patiekalas tikriausiai buvo pagal dainą (grupės „Kiss“ kūrinys „Lick It Up“ – VMGonline.lt). Šalia sėdėję taip pat patyrė lengvą šoką, kuomet kiekvienas kaifuojantis ir užsivedęs padavėjas atėjo su mini kolonėle, pastatė ant stalo, atnešė lėkštes, kuriose buvo išdėliotas veidukas, ir paaiškino: „Valgyk ir laižyk.“ Tai buvo emociškai netikėta, niekur nematyta ir patrauklu. Dėl skonių, nors Tailande buvome visko prisiragavę, kai kurie mums buvo neįprasti. Patiekaluose buvo susipynę indiški ir tailandietiški skoniai, naudojama daug kario, gražgarsčių… Čia, Lietuvoje, „Gaspar’s“ ar kitų to krašto virtuvių restoranų skoniai mums buvo žinomi, tačiau ten jie buvo pateikti kitu būdu ir taip susimaišę, kad pasirodė neįprasti“, – patiekalų skonius apibūdino lietuvis.


Vyras papasakojo ir apie registracijos procesą: „Registracija gana sudėtinga. Į šį restoraną užsiregistravome prieš pusę metų. Mums atrodė šiek tiek neįprasta, kad registruojantis reikėjo pateikti kreditinės kortelės duomenis. Kad reikia rezervuoti viešbutį per Booking.com, viskas aišku. Tačiau šleivas ir kreivas restorano puslapis daug pasitikėjimo nesukėlė.“

Svarbus ir neišvengiamas aspektas – kaina. Pašnekovas atskleidė, kad rezervacija atsiėjo 130 eurų be gėrimų. Vynai ir stalo vanduo (atkreipkite dėmesį – stalo vanduo!) įkainoti atskirai, tad gautoje sąskaitoje buvo didesnė suma.


Pauliui didelį įspūdį paliko restorano aptarnavimas. „Labai aukštos klasės. Labiausiai sužavėjo aptarnaujančio personalo laisvumas. Jokio susikaustymo! Atėjęs į restoraną tikiesi labiau sofistikuoto aptarnavimo – staltiesės ir panašiai. Kultūra čia išlaikyta, tačiau kartu visi padavėjai laisvai jaučiasi, laido bajerius. Pasirodė, kad čia tikrai stipriai dirbama su personalu, tai – viena varomųjų jėgų“, – dalijosi visus „Chef’s Table“ sezonus peržiūrėjęs pašnekovas.

Tuo metu, kai „Gaggan“ lankėsi lietuvių kompanija, šefo nebuvo. Anot personalo, G. Anandas dažnai būna išvykęs. Paulius sužinojo, kad rytą ir dieną restorane vyksta pasiruošimas, o vakare per du raundus aptarnaujama iki 120 asmenų, todėl „konvejeris šiek tiek jaučiasi. Man rodos, kad mums nepabaigus valgyti jau pradėjo rinktis svečiai antram užėjimui“.


„Po apsilankymo šiame restorane su draugais diskutavome, kad Lietuvoje mes nė kiek neatsiliekame. Mūsų topiniai restoranai gali konkuruoti su geriausiais pasaulyje. Vienintelis dalykas, kurio mums stinga, yra aptarnavimo laisvumas. Ten surinkti žmonės, kurie kaip žuvys vandenyje nardo – juokauja ir laisvai bendrauja maisto bei kitomis temomis“, – pokalbio pabaigoje tarsi reziumavo Paulius.

Teko pabuvoti šiame ar kituose topiniuose Azijos restoranuose? Pasidalykite įspūdžiais!

Pagrindinės nuotr. – iš oficialaus restorano puslapio.

Naujausi įrašai

bottom of page