Vienu iš geriausių Lietuvos barmenu pripažintas Aistis Židanavičius kadaise džiugino gardžiausiais kokteiliais, o dabar kvies paragauti veganiškų alternatyvų mėsos produktams. Prieš keletą metų pats pasirinkęs augalinę mitybą, šiandien Aistis turi savo įmonę „Bad Hunter Foods“ ir pristato burgerių paplotėlius, kurie, tikina, mėsą primins ne tik išvaizda, bet ir skoniu.
„Paplotėlį sudaro kviečių skaidulos, kviečių baltymai, o spalvą išgavome pasitelkę burokėlius. Tai pirmasis mūsų produktas, skirtas naudoti būtent gaminant „burgerius“. Žinoma, jei žmogus nori, gali šį paplotėlį valgyti ir su bulvių koše ar dėti į tortiliją, tačiau mes, pirmiausia, pritaikėme jį „burgeriui“, – apie produktą pasakoja Aistis.
Mintis imtis tokio verslo, prisimena pašnekovas, kilo pasižvalgius po užsienį: „Kurį laiką sekiau kelis augalinę mėsą gaminančius startuolius Amerikoje. Jų veikla man labai patiko, net susisiekiau su jais ir teiravausi, ar galėtume tapti jų produktų platintojais Lietuvoje, tačiau sulaukiau atsakymo, kad kol kas tokios galimybės nėra. Tada ir susimąsčiau: kodėl gi nepabandžius sukurti tokį produktą pačiam?“

Gintarės Stepanavičiūtės nuotr.
Įgyvendinti kilusią idėją Aisčiui padeda verslo partnerė Ventė Vileikaitė. Ji sako, kad Lietuvoje veganiško maisto pasiūla gerokai skurdesnė nei kitose šalyse, todėl tokių produktų poreikis ypač didelis. „Aš gyvenu Anglijoje ir čia yra labai daug rūšių veganiškos mėsos, įvairių kepsnelių, dešrelių, „burgerių“, rinka praktiškai perpildyta. O Lietuvoje mūsų siūlomas produktas iš esmės toks yra pirmas. Mes labai atsiliekam net lyginant su kaimynėmis Latvija bei Estija, o ką jau kalbėti apie kitas Vakarų šalis. Rengėme veganų bendruomenės apklausas ir supratome, kad žmonėms tokie gaminiai reikalingi“, – aiškina Ventė.
Idėjos sumanytojas tikisi, kad tokių veganiškų paplotėlių restoranuose, kavinėse bei maisto vagonėliuose bus galima rasti jau po mėnesio. Po metų, planuojama, šie produktai turėtų pasiekti ir prekybos centrus. „Norime pasiūlyti žmonėms alternatyvą. Galbūt ir tie, kurie valgo mėsą, sugalvos paragauti mūsų paplotėlio ir netgi jį pamėgs. Todėl svarbu, kad kiekvienas galėtų mūsų produktą lengvai rasti ir jiems nereiktų eiti į kažkokias specialias parduotuves“, – mintimis dalijasi Aistis.

Gintarės Stepanavičiūtės nuotr.
Jis patikina, kad paplotėlių kainos bus prieinamos, tačiau tikslių skaičių, sako, kol kas įvardyti negali: „Veganiški produktai, kurių galima įsigyti parduotuvėse, yra gerokai, kartais net 5 kartus, brangesni nei įprasti. Tikrai įmanoma suderinti kokybę ir adekvačią kainą.“ Ateityje „Bad Hunters Food“ žada pasiūlyti ir daugiau veganiškų produktų: dešrelių, kepsnelių, kukulių, alternatyvų rūkytos mėsos gaminiams bei įvairių gurmaniškų skanėstų.
Aistis atskleidžia ir dar vieną savo viziją, kuri, viliasi, prisidės prie teigiamų pokyčių aplinkos ir gyvūnų gerovės srityje. „Aš noriu, kad mūsų kompanija kažkokią dalį savo pelno skirtų filantropinei veiklai, ir sieksiu sukurti didžiausią pasaulyje filantropinę organizaciją. Veganiškų maisto produktų kūrimas yra įrankis, kuriuo noriu šią idėją įgyvendinti“, – sako pašnekovas.
Pradėję prekybą Lietuvoje, „Bad Hunters Food“ ketina ieškoti ir galimybių užsienio rinkose. Pirmiausia, Anglijoje bei kaimyninėse šalyse.