top of page

„Apoteka“ kokteilių meniu – šviežiausios gėrimų tendencijos

Norite susipažinti su naujausiomis tendencijomis? Norite paragauti, kokias madas diktuoja gėrimų pasaulis? O galbūt norite susipažinti su kitokiais klasikiniais kokteiliais? Ar tiesiog išgerti kokybišką gėrimą?

Jei bent į vieną klausimą atsakėte taip, keliaukite į kokteilių barų „Apoteka“. Trečią gimtadienį atšventusiame butikiniame bare – ne tik gėrimų tendencijos, čia per ruošiamus gėrimus galima pažvelgti į šiuo metu pasaulyje vyraujančias bendras gastronomines ir gyvenimo būdo tendencijas.

Baro vadovas ir vienas talentingiausių Vilniaus barmenų – Vainius Balčaitis. Valerijos Stonytės nuotr.


Vintažinę vaistinę primenančiame bare kokteilius miksuoja ir savo misijas turi garbinga keturių barmenų komanda – Vainius Balčaitis, Tomas Ignatavičius, Karolis Jauniškis, Justas Lenktys. Apie ją kalbėti labai svarbu, visgi baras – intymi vieta, kurioje didelę dalį gero pasibuvimo lemia ir už jo stovinčio pozicija, meistriškumas ir keliama emocija.

„Taip, pas mus kiekvienas įneša dalelę savo braižo. Mūsų komandoje – keturios stiprios asmenybės, amžius svyruoja nuo 25 iki 40 metų. Tad ir kokteiliuose jausite jaunatviško maksimalizmo ir brandos balansą. O juk balansas svarbiausia – tiek skonyje, tiek visur gyvenime“, – sako V. Balčaitis, baro vadovas ir įvairių konkursų nugalėtojas.

Naujasis meniu lyg knyga – su skyriais ir pastraipomis. Valerijos Stonytės nuotr.


Kokteilių meniu sudėtas į knygą

Visai neseniai baras „Apoteka“ pristatė naują kokteilių meniu, kuris pasaulį išvydo visai kaip išnešiotas kūdikis: po 9 mėnesių kūrybos. Naujas meniu čia parašytas ne šiaip juodu ant balto – jam išleista mini knygutė su iliustracijomis. Kiekvienas „knygos“ skyrius turi savą tematiką, reprezentuoja tendencijas, meilę draugams ar koketuoja su klasika.

„Antipasto“ yra įkvėptas Viduržemio jūros virtuvės, su džinu „infiuzuotu“ alyvuogėmis, pomidorais ir „Cocchi Americano“, aromatizuotu vynu. Valerijos Stonytės nuotr.


Pirmas skyrius –  daržovių gerbėjams aka „vegetails“

Itin stipriai tiesiai iš desertų į kokteilius persimetusi tendencija naudoti daržoves, daržovių vandenį, įvairias piurė ir prieskonines žoleles ryškiai transliuojama šiame skyriuje. Žavesio suteikia ir pavadinimai, pavyzdžiui, kokteilis su morkų piurė, peletrūnu ir romu pavadintas tiesiai šviesiai – „Playboy“.

Nuo „Shock or Artichoke“ (su artišokų biteriu) iki populiariausio šių laikų vaisiaus „Avokado“ (su gvakamole ir tekila) ar „Antipasto“ (pomidorai, alyvuogės…), įkvėpto Viduržemio jūros virtuvės. Beje, iš šio skyriaus ragavimui rinkausi būtent jį. Tokius kokteilius drąsiai būtų galima derinti su itališka virtuve (dar viena tendencija – kokteilių ir maisto derinimas), ypač picomis, pasta patiekalais ir klasikinėmis „Caprese“ salotomis. Beje, prie jo patiekiamas traškutis ir yra aliuzija būtent į tai.

Kai kurie kokteiliai kurti baro draugų. Šį „Autumn Fog“ specialiai „Apotekai“ dedikavo baras „Alchemikas“. Valerijos Stonytės nuotr.


Antras skyrius – draugams

„Mes turime tikrai daug draugų, kolegų, kurie yra „kieti“ savo sričių specialistai. Dalį naujo meniu norėjime dedikuoti ir jiems! Taip atsirado skyrius, skirtas draugams“, – komentavo kokteilių idėjų generatorius Vainius.

Šio skyriaus kokteilių meniu kūrė barmenai, „Apotekos“ baro draugai iš Belgijos, Čekijos ir, žinoma, Lietuvos. Prie kiekvieno išsamios pastraipos apie kokteilių idėjų gimimą bei jų pagrindimą.

Būtent lietuvaičių baro „Alchemikas“ kurtą kokteilį iš šio skyriaus rinkausi ir aš. Pavadinimu „Autumn Fog“ (slyvos, šeris, romas…), savo minimalistine sudėtimi jis puikiai perteikia sezoniškumą ir minimalizmą.

Naujame meniu vyrauja minimalizmas. Valerijos Stonytės nuotr.


Minimalizmas, grynumas, prieskoniai ir arbata

Beje, minimalistinė kryptis naujame meniu vyrauja visuose skyriuose: nuo pateikimo iki ingredientų skaičiaus. „Pompastika nebėra madoj. Mes atsisakėme egzotinių, itin saldžių ir perkrautų kokteilių. Kiekvienam naujam kokteiliui parinkome skaidrias minimalistines taures. Kiekvieną naują kokteilį sudaro vos 3–4 ingredientai, tačiau, tinkamai parinkti, jie sukuria netikėtus skonius“, – apie visose gyvenimo srityje vyraujantį minimalizmo perkėlimą į gėrimus pasakojo Vainius Balčaitis.

Nuo imbiero iki citrinžolės, nuo bazilikų iki peletrūno ar kalendros, nuo paprikos iki kafiro laimo. Čia sudėti visi pasaulio virtuvių prieskoniai. Tačiau integruoti labai subtiliai, kad palaikytų balansą.

Kokteilyje „So Oolong!“ integruotas vienas madingiausių gėrimų – arbata. Kokteilis reprezentuoja Aziją. Valerijos Stonytės nuotr.


Aplink pasaulį – per 6 kokteilius

Trečiasis meniu knygos skyrius skirtas įvairioms pasaulio šalims ir jų virtuvėms.

Vienas labiausiai trendinančių gėrimų yra arbata. Visos arbatos, nuo matcha, matė, „pu-erh“, baltosios, „oolong“ ir klasikinių „Earl Grey“ tipo ar „English Breakfast tea“ ­– yra viena madingiausių tendencijų, keliaujančių ne tik į kokteilius, bet ir kepinius, desertus ar šefų patiekalus.

Šiame skyriuje jos rasite pakankamai. Mano mėgstamiausiu kokteiliu tapusiame „So Oolong“ – ne tik arbata, čia ir madingasis azijietiškas yuzu, citrinžolė ir džinas.

Kelionės su „rooibos“ arbata (Afrikos įkvėptas kokteilis, aliuzija į punšą) ar iki pačios Lotynų Amerikos, kurioje atsidursite 1910-ųjų metų revoliucijoje ir ragausite „Michelada“ kokteilio interpretaciją.

Klasikinio kokteilio interpretacija su truputį dilgėsio „Nettle Gimlet“. Valerijos Stonytės nuotr.


Paskutinis skyrius „then and now“ – duoklė klasikai

Šioje dalyje „Apoteka“ baro komanda kviečia pažinti klasikinius kokteilius, tačiau juos jie siūlo integruodami bent dalelę savęs. Nuo penicilininio old-fashioned iki netipinio „Espresso Martini“ varianto.

Daug kartumo, daug žolelių, daug rūgšties, daug klasikos ir daug skonio.

„Svečias išsineša emociją ir skonį. Reiktų nepamiršti, kad jis yra svarbiausias rodiklis kuriant kokteilius“, – apie kūrybinius procesus kalba baro vadovas Vainius.

Sirupus „Apoteka“ komanda ruošia patys. Valerijos Stonytės nuotr.


Džino ir tonikų grafikai

Bene madingiausio paskutiniojo dešimtmečio gėrimas – džinas – čia sulaukė atskiro dėmesio. „Apoteka“ kurdami ir pristatydama naują meniu paruošė visą grafiką, kuriame pagal intensyvumą, lengvumą, vyraujančius citrusus ar priešingai – žoleles, galima išsirinkti ir džino ir toniko kokteilį.

Prieskoniai, grynumas ir meistriškumas. Valerijos Stonytės nuotr.


Barmenai – vieno, dviejų, trijų, keturių… vyrų šou

Yra toks posakis, kuris dažnai taikomas barmenams – „one man show“. Išties dažnai kokteilių einama ragauti ne į barą, o pas barmeną (kaip ir pas šefą, bet ne restoraną). Čia – pas visus keturis.


Naujausi įrašai

bottom of page