AŠ Ikona vmgonline

Uogų dvikova: avietės prieš gervuoges

Nors ir panašios, avietės su gervuogėmis yra ir labai skirtingos. Sprendžiame, kurios jų yra geresnės! Vasaros dvikovose jau rungėsi žirniai prieš pupas, agurkai prieš pomidorus, arbūzai prieš melionus, braškės prieš žemuoges, serbentai prieš agrastus, mėlynės prieš šilauoges.

Giminės

Aviečių, lotyniškai Rubus idaeus, jau tūkstančius metų randama net keturiuose žemynuose: Europoje, Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Aliaskoje. Daugiausia aviečių užauginama Rusijoje, JAV, Serbijoje, Lenkijoje ir Čilėje.

Gervuogės priklauso tai pačiai šeimai, kaip ir avietės. Yra kildinamos iš Europos. Turi rūgštesnį skonį už avietes. Nuo aviečių skiriasi tuo, kad nuskintų uogų kotelis lieka viduje. Auga Azijoje, Europoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje. Didžiausia gervuogių eksportuotoja yra Meksika.

Kalorijos (100 g)

Avietėse – 52 kalorijos (1 g riebalų, 12 g angliavandenių, 1 g baltymų)

Gervuogėse – 43 kalorijos (0 g riebalų, 10 g angliavandenių, 1 g baltymų)

Vitaminai

Avietėse gausu vitamino C – stiklinė aviečių sudaro pusę dienos vitamino C normos. Mažiau vitaminų A, E, K.

Gervuogės taip pat pasižymi dideliais vitamino C ištekliais – stiklinė gervuogių sudaro 35 proc. dienos vitamino C normos. Yra vitaminų A, E, K, B.


Mineralinės medžiagos

Stiklinėje aviečių yra 41 proc. dienos mangano normos, kalio, vario, geležies, kalcio.

Gervuogėse randama vario, mangano, magnio, kalio, kalcio, geležies.

Mažiau cukraus ir druskos

Vienodai druskos. Šiek tiek mažiau cukraus – avietėse.

Stiprybės

Dėl daugybės antioksidantų avietės jau nuo seno žinomos kaip puikus kovos su vėžiu ginklas. Elagino rūgštis veikia uždegimus, stresą, diabetą, hipertenziją, aterosklerozę, nutukimą. Vitaminas C kovoja su infekcijomis. Reosminas degina riebalus, stabdo kepenų riebėjimą.

Antioksidantai gervuogėse stabdo senėjimą ir kovoja prieš lėtines ligas. Atbaido uždegimus, vėžį, nervines ligas, aktyvina protinę veiklą, stiprina imunitetą, yra naudingi širdies veiklai, odai, reguliuoja menstruacijų ciklą.

Silpnybės

Saikingai valgykite tiek avietes, tiek gervuoges, nes jose gausu fruktozės. Suvartojus per daug juodųjų aviečių gali kilti pilvo skausmai.

Gaminimo būdai

Naudokite avietes limonadams, salotoms, šerbetams, pyragams, vaisių kokteiliams, uogienėms.

Naudokite gervuoges salotoms, vaisių kokteiliams, padažams prie mėsos patiekalų, uogienėms, vynui, sirupams, kepiniams.

Suderinamumas

Avietes derinkite su avokadais, mangais, bananais, persikais, abrikosais, apelsinais, bazilikais, gražgarstėmis, graikiniais riešutais, vanile, cinamonu, antiena, anananais, vištiena, kumpiu, šokoladu, braškėmis, pomidorais, krienais, alyvuogėmis.

Gervuoges derinkite su braškėmis, vyšniomis, šilauogėmis, migdolais, lapiniais kopūstais, obuoliais, migdolais, lazdynų riešutais, kriaušėmis, melionais, abrikosais, figomis, vyšniomis, česnakais, čiobreliais, bazilikais, vanile, lauro lapais, mėtomis, kiauliena, vištiena.

Gaminkite ir nuspręskite, kas yra jūsų dvikovos nugalėtojas!

Mocarelos salotos su avietėmis

Salotos su gervuogėmis ir ožkų pieno sūriu



#nauda #avietės #kasgeriau #mityba #sveikata #gervuogės

ATGAL

PASIDALINTI

  • Facebook vmgonline.lt
  • Instagram vmg_vilnius
  • YouTube vmg
  • LinkedIn vmg