Vasaros dvikova: arbūzas prieš melioną

© 2020 vmgonline

Gilės projektai

Gilės projektai

mobile_750x300.jpg
vmgonline_baneris (1).jpg

Naujienlaiškis

    Vasaros dvikova: arbūzas prieš melioną

    Oras toks puikus, kad tik ir norisi pavėsyje prisėdus siurbčioti arbūzą arba melioną. Kuriam iš dviejų reikėtų teikti prioritetą, remiantis vaisiaus kaloringumu ir maistingumu, netrukus ir sužinosime.

    Giminės

    Arbūzas – pusiau daržovė, pusiau vaisius. Agurkų, moliūgų ir cukinijų pusbrolio šaknys siekia dar senovės Egiptą. Hieroglifams, kuriuose vaizduojamas arbūzas, yra apie 5 tūkst. metų.

    Melionas – tai pačiai Cucurbitaceae šeimai priklausantis vaisius, manoma, kilęs iš Indijos ar senovės Persijos.

    Kalorijos (100 g)

    Arbūzas – 30 kalorijų (7,55 g angliavandenių, 0,15 g riebalų, 0,61 g baltymų)

    Melionas – 34 kalorijos (8,16 g angliavandenių, 0,19 g riebalų, 0,84 g baltymų)


    Vitaminai

    Melionas turi daug daugiau vitamino A ir C.

    Mineralinės medžiagos

    Melionas turi daugiau magnio ir kalio.

    Po lygiai kalcio ir geležies.

    Mažiau cukraus ir natrio

    Arbūzas – 2 g mažiau cukraus ir 15 mg mažiau natrio.

    Rekomenduojama besilaikant dietos

    Nei vienas. Nors vaisiuose randamas cukrus yra natūralus, jo kiekis yra sąlyginai didelis. Vandeningi produktai tikrai gali apgauti organizmą ir padėti numesti svorio, bet kartu su juo – ir raumenų masę.


    Stiprybės

    Arbūzuose randama daugiau antioksidanto likopeno nei šviežiuose pomidoruose. Amino rūgštis, esanti arbūzuose, apsaugo nuo raumenų skausmo, uždegimų, yra naudinga širdies ir imuninei sistemai.

    Melionuose randamas vitaminas A yra svarbus geram regėjimui ir sveikai odai. Turtingas antioksidantais vaisius apsaugo ląsteles nuo vėžinių susirgimų, gerina širdies veiklą.

    Abu vaisius sudaro apie 91 proc. vandens, todėl taip gali būti puikiai palaikomas vandens kiekis organizme.

    Silpnybės

    Vartojami dideliais kiekiais gali turėti pašalinį poveikį. Viršyta likopeno dienos norma (30 mg) gali sukelti viduriavimą, virškinimo sutrikimus.

    Gaminimo būdai

    Arbūzus naudokite šaltoms sriuboms, vaisių kokteiliams, ledams, salotoms, marinavimui (tai įprasta Pietų Amerikos šalyse). Maisto gamybai gali būti naudojamos ir sutrintos ar skrudintos arbūzų sėklos – jose aptinkama dar daugiau naudingųjų medžiagų nei pačiame minkštime.

    Melionus naudokite salotoms, džemams, šerbetams, ledams, sultims, vaisių kokteiliams.

    Suderinamumas

    Arbūzus derinkite su mėta, baziliku, kuminu, Kajeno paprika, aitriąja paprika, ciberžole, jaunomis salotomis, raudonuoju svogūnu, alyvuogių aliejumi, balzaminiu actu, agurkais, pomidorais, granatais, braškėmis, apelsinais, krevetėmis, tunu, sūriais (bri, kamamberu, feta).

    Su melionais derės kalendra, mėta, petražolė, čiobrelis, aštrūs prieskoniai, braškės, obuoliai, citrusai, uogos, datulės, mangai, kiviai, ananasai, agurkai, pomidorai, kumpis, alyvuogių aliejus, balzaminis actas, sūriai (bri ir kamamberas).

    Kaina

    Arbūzo kilogramo kaina – apie 1,19 Eur.

    Meliono „Honey Dew“ kilogramo kaina – apie 1,39 Eur.

    Meliono „Piel de Sapo“ kilogramo kaina – apie 0,99 Eur.

    Receptai. Išbandykite juos ir nuspręskite, kas yra Jūsų dvikovos nugalėtojas!

    Arbūzas su ledinukais


    Meliono salotos su Serano kumpiu ir šilauogėmis



    Sumuštinukai su ožkų sūriu, vytintu kumpiu ir arbūzu


    Braškių karpačio su meliono gabalėliais


    #dvikova #kasgeriau #melionas #maistinėvertė #arbūzai #arbūzas #melionai

    ATGAL

    PASIDALINTI

    Naujienlaiškis

    • Facebook vmgonline.lt
    • Instagram vmg_vilnius
    • YouTube vmg
    • LinkedIn vmg