top of page

Pirmą kartą Europoje ir Lietuvoje: natūraliai žalias mačia arbatos šokoladas

Didžiulio susidomėjimo Japonijoje sulaukęs žaliasis „KitKat” mačia (angl. matcha) su žaliąja arbata po penkiolikos metų atkeliauja į Europos rinką, o kartu – ir į Lietuvą. Po rožinio „Ruby“ šokolado sėkmės, rinka ir toliau žengia inovacijų keliu – gamintojai pristato išskirtines šokolado naujoves, rašoma pranešime spaudai. Naujajam batonėliui gamintojai prognozuoja sėkmę, mat mačia arbatos milteliai išgyvena tikrą renesansą – tai viena aktualiausių šių metų maisto rinkos tendencijų, ypač išpopuliarėjusių desertų gamyboje.

„Nestlé“ Europoje pradės prekiauti žaliuoju šokoladiniu batonėliu jau šį mėnesį, praėjus 15 metų po jo sukūrimo Japonijoje. Šokolado gamyboje naudojami iš Japonijos ir Kinijos importuoti žaliosios arbatos milteliai, kurie suteikia natūraliai žalią batonėlio spalvą. Mačios bei kakavos sviesto ir baltojo šokolado pagrindu kurtas batonėlis bus gaminamas „Nestle“ gamykloje Hamburge. Iš pradžių žaliasis šokoladinis batonėlis bus pristatytas aštuoniose Europos šalyse, tarp kurių patenka ir Lietuva. Kartu su kitomis Baltijos šalimis šis šokoladas pasieks ir tokias valstybes kaip Vokietija, JAV, Italija ir Šveicarija.


„Nors į lietuvius dažnai žiūrime kaip į tradicinių skonių mėgėjus, pastebime, kad lietuvių skonis keičiasi – jie tampa vis imlesni naujovėms. Tai įrodo ir pernai rinkoje pristatyta didžiulė šokolado naujovė – „Ruby“ šokoladas, kurį lietuviai labai greit pamilo. Dėl to Lietuva patenka tarp pirmųjų šalių, kurioms pristatysime mačia šokoladinio batonėlio naujovę. Prognozuojame jam ne mažesnę sėkmę, negu sulaukėme su naujuoju „KitKat Ruby“ batonėliu,“ – teigia „Nestle Baltics“ personalo ir korporatyvinių reikalų vadovė Ariana Rastauskaitė

Žalioji arbata mačia – tai iki miltelių susmulkinta žalioji arbata, kuri yra giliai įsišaknijusi Japonų kultūroje dėl arbatos gėrimo ritualų. Tačiau pastaruoju metu mačios arbata atsiranda populiariausių maisto tendencijų sąrašuose Europoje. Žali desertai, kokteiliai ar „latte“ gėrimai – „Instagram“ tiesiog lūžta nuo nuotraukų su žalios spalvos delikatesais, o maisto tinklaraštininkai apžvelgia vis naujus mačia produktus, atsirandančius rinkoje.


Šokolado tendencijos – nauji skoniai

„Euromonitor International“ duomenimis, Japonijos 5 mlrd. JAV dolerių vertės šokoladinių saldumynų rinka yra didžiausia Azijoje, tad šioje šalyje „KitKat“ gaminiai yra be galo populiarūs. Pasaulyje „KitKat“ pardavimai praėjusiais metais sudarė daugiau kaip 1 mlrd. JAV dolerių iš bendrų „Nestle“ 8 mlrd. JAV dolerių konditerijos gaminių pardavimų. Šio šokoladinio batonėlio pardavimų augimo tempas pernai siekė beveik 9 proc., viršijant bendrą „Nestle“ konditerijos produkcijos augimą, kuris siekia beveik 3 proc.

„Šokolado paklausa auga visame pasaulyje, kaip ir klientų poreikis įdomesniems skoniams. Jeigu ankstesniais metais svarbiausias reikalavimas šokoladui buvo kakavos kiekis, kuris svyravo nuo 70 iki 100 procentų, tai šiemet stebime, kad visiškai nauji skoniai, taip pat pieniški bei balti šokoladai su įvairiais ingredientais, vėl skinasi kelią į didžiąją rinką“, – teigia A. Rastauskaitė.

Šiemet populiarėja ne tik tokie ingredientai kaip riešutai, sėklos ar džiovinti vaisiai, bet ir karamelė, riešutų kremas ar uogų įdarai.


Sėkmė Japonijoje

„Nestlé“ Japonijoje per pastaruosius du dešimtmečius išvystė „KitKat“ šokoladinių batonėlių asortimentą iki 350 skirtingų skonių. Kasmet Japonijos rinka pasipildo vidutiniškai 20-30 naujų batonėlių rūšių, o vien tik mačios „KitKat“ šokoladinių batonėlių šiuo metu Japonijoje yra dešimt rūšių.

„KitKat“ sėkmė Japonijoje yra susijusi su tuo, kad šokoladinio batonėlio pavadinimas labai panašus į japonišką išsireiškimą „Kitto katsu to“, reiškiantį frazę „tikrai laimėsi“. Todėl šis batonėlis itin populiarus tarp Japonų studentų: „Nestlé“ skaičiuoja, kad vienas iš trijų studentų prieš egzaminą perka „KitKat“, o vienas iš penkių – nešasi batonėlį į egzaminą.

Įdomu tai, kad patys šokoladukai išpopuliarėjo ir kaip išeitis ieškantiems suvenyrų. Saldžiosios bulvės, pupelės, suši ar sakė – šie „KitKat“ skoniai atsiduria tarp populiariausių lauktuvių iš tekančios saulės šalies.

Apie „Nestle“

„Nestlé“ yra didžiausia pasaulyje maisto ir gėrimų kompanija. Ji veikia 189 pasaulio šalyse, o jos 323 000 darbuotojai yra pasišventę „Nestlé“ tikslui – gerinti gyvenimo kokybę ir prisidėti prie sveikesnės ateities. „Nestlé“ siūlo platų produktų ir paslaugų spektrą žmonėms ir jų augintiniams. Tai yra daugiau nei 2000 prekių ženklų, tokių kaip „Nescafé“, „Nespresso“ ar „Maggi“. Kompanijos sėkmę lemia „Mitybos, Sveikatos ir Gyvenimo kokybės“ strategija. „Nestlé“ būstinė yra Šveicarijos Vevė mieste, kur ji buvo įkurta prieš daugiau kaip 150 metų.

Naujausi įrašai

bottom of page