Maisto technologė Raminta Bogušienė: „Dangus gali griūti, bet aš turiu pavalgyti!"
Aš Ikona 750X300.jpg
AS-IKONA_1800x250.jpg

Naujienlaiškis

Maisto technologė Raminta Bogušienė: „Dangus gali griūti, bet aš turiu pavalgyti!"


Kai susiimame, nes reikia mesti svorį arba taisyti sveikatą, mitybos specialistų patarimų klausome net išsižioję. Kada, ką ir kiek valgyti atrodo, jie žino viską. Kita vertus, visi žinome, kad žinoti ir tomis žiniomis naudotis du skirtingi dalykai. Kaip valgo tie, kurie mums sako, kaip valgyto?

Jūsų laukia labai įdomus interviu: maisto technologė, VšĮ Sveikatai palankus" įkūrėja ir vadovė Raminta Bogušienė sutiko atsakyti į labai asmeniškus klausimus apie savo mitybos įpročius, taisykles ir nuodėmes.



Ką šiandien valgėte ar dar valgysite?

10 val. jau visada būnu po dviejų valgymų. Pusryčius valgau 5-6 val. ryte, o 9-10 val. jau būna priešpiečiai. Pusryčiai niekada neapsieina be banano – tai mano taisyklė, energijos šaltinis ir desertų desertas. Dar saujelė riešutų, o šaltuoju metų laiku įvairios košės: avižinių dribsnių, grikių, ryžių, bolivinės balandos ir pan. Košes verdu be pieno, gardinu ypač tyru alyvuogių aliejumi ir trupučiu druskos. Košę kartais gardinu šaldytomis arba šviežiomis uogomis, kivi. Kartais valgau su lukštu ar be lukšto virtus kiaušinius su viso grūdo duona, avokadu, salotomis, sūdyta lašiša.

Jeigu pusryčiams valgiau bananą, tai priešpiečiams renkuosi viso grūdo sumuštinį su virtu kiaušiniu, salota, pomidoru ir avokadu. Jeigu valgiau virtą kiaušinį, tuomet priešpiečiams valgau kivi, be kurio – nei dienos, ir saują kepintų lazdyno riešutų.


Esate dviejų vaikų mama. Vaikų gimimas, auginimas turi įtakos ir moters mitybos įpročiams, ir kūno svoriui. Kokia Jūsų asmeninė patirtis?

Esminis mitybos principas, kuris man padėjo išlaikyti normalų kūno svorį ir prieš, ir po nėštumų – tai valgymas 5 kartus per dieną. Tai mano taisyklių taisyklė. Skiriant valgymui pakankamai laiko, valgant reguliariai, nėra ir jokių persivalgymų. Jokių badavimų, drastiškų ribojimų, kažko atsisakymų, kaip dabar madinga, pavyzdžiui, visiškai atsisakyti angliavandenių. Mano darbo kalendoriuje pirmoje vietoje visada surašyti ne darbai, o valgymų laikai. Dangus gali griūti, bet aš būtinai turiu pavalgyti.


Ar buvote kada įkliuvusi į kokius nors mitybos koregavimo spąstus – dietas, iškrovos dienas ar savaites, nevalgymus po šešių ir pan?

Niekada nesilaikiau dietų, bet dirbdama šioje srityje stebiu kasmet besikeičiančias tendencijas. Anksčiau visi bijojo riebalų, vėliau madinga tapo žaliavalgystė, augalinė mityba, o dabar dauguma mano, kad pagrindinis ir geriausias mitybos pasirinkimas – tai dieta be angliavandeniu ir protarpinis badavimas. Aš laikausi ne madų, o esminių sveikos mitybos principų, kurie buvo svarbūs prieš 10 metų, ir po 10 metų tokia mityba išsaugos sveikatą ir garantuos normalų kūno svorį.

Pirmenybę teikiu gryniems maisto produktams t. y. valgau daug daržovių, uogų, vaisių, viso grūdo produktų, garuose ruoštą žuvį, liesesnę mėsą, kiaušinius, kokybiškus riešutus ir sėklas. Gaminu maistą šviežiai, nemėgstu šildyto maisto. Gaminu troškintą, keptą orkaitėje, virtą garuose maistą. Žinoma, kad mityba būtų sveika ir išsauganti normalų kūno svorį, valgau individualiai pritaikytą ir subalansuotą maistą t. y. pakankamai baltymų, riebalų, angliavandenių, bei nepamirštu praturtinti organizmo maisto papildais,pavyzdžiui, omega-3, trūkstamais vitaminais ir mineralinėmis medžiagomis. Stengiuoti gauti tiek energijos iš maisto, kiek išeikvoju.

Koks Jūsų dienos mitybos režimas? Ar labai planuojate valgiaraštį, tarkime, žinote, ką valgysite visas likusias savaitės dienas?

Valgau reguliariai, penkis kartus per dieną. Žinau, kad bent 2-3 kartus per savaitę valgysiu žuvį, mėsą ne dažniau nei 3 kartus. Žinau, kad pusę mano lėkštės užims daržovės, gardintos geru aliejumi, riešutais ir sėklomis. Taip pat nėra dienos be vaisių: bananų, kivi, persikų, nektarinų ir sezoninių, pavyzdžiui, įvairių uogų, obuolių. Pieno produktų mano mitybos racione labai mažai. Kiaušinius valgau 4-5 kartus per savaitę.

Kokia yra šventa, niekada nelaužoma Jūsų mitybos taisyklė?

Reguliarus valgymas ir bent du kartus per dieną – šviežiai ruoštas maistas. Tačiau 100 proc. idealios mitybos nėra, visgi laikausi taisyklės 90/10 ir tas 10 mano mityboje yra ledai, dar labai mėgstu marcipaninius desertus.

Stengiuosi išlaikyti 12 val. nevalgymo tarpą, nebent karštuoju metų laiku suvalgau vaisių - arbūzo, ananaso ar uogų. Kartais – mažų pomidoriukų.

Be to, esu iš tų, kurie be sporto negali gyventi. Esu buvusi profesionali krepšininkė, tad sportas man – kasdienybė. Sportuoju su trenere ir pati kasryt intensyviai vaikštau, bėgioju, mankštinuosi, maudausi po šaltu dušu, taip pat nuolat lankau masažus. Žinoma, šimtaprocentinei sveikatai reikalingi ir maisto papildai, tad mano mitybos racioną praturtina omega-3 su vitaminu D ir polifenoliais, taip pat mikromedžiagos – magnis, kalis.


Raminta Bogušienė su dukryte, asmeninio archyvo nuotr.

Ar yra valgomų dalykų, kurių sau neleidžiate?

Turbūt nėra. Kita vertus, esu iš tų žmonių, kurie neturi noro valgyti traškučius, picas, hamburgerius, pusfabrikačius. Man jų tiesiog nereikia. Man kitų taip mėgstamas greitas maistas, tortai, kurių sudėtinės dalys vos telpa į A4 formato lapą, sausainiai, bandelės, rūkyti mėsos, žuvies gaminiai tiesiog nėra maistas. Aš jo sau nedraudžiu, tiesiog man tai nėra maistas.


Ar turite....maisto nuodėmę? Ko skanaus visada yra Jūsų šaldytuve?

Man svarbūs desertai. Ir jeigu ryte bananas jo nepakeičia – o tokių dienų būna – tai priepiečiams suvalgau desertą. Mėgstu kepti įvairius kepinius su mažiau cukraus, viso grūdo miltais ir juos valgau pirmoje dienos pusėje. Bet vaisiais kaip desertu pasimėgauju ir vakare, esu fiziškai aktyvi ir pilnaverčiai angliavandeniai mano energijos šaltinis.

Skaičiau straipsnį, kuriame teigiate, kad viešojo maitinimo sektoriuje nėra sveiko maisto, yra tik skanus, bet dažnai menkavertis. Įdomu, ar mėgstate pavalgyti restorane ir jeigu taip, kaip renkatės, kur valgyti?

Valgau ir mieste, bet, pavyzdžiui, Kaune yra tik dvi vietos, kuriose valgu ir tik keli patiekalai, kuriuos visada renkuosi. Šiuo klausimu esu konservatyvi. Man nepatinka padažai, dažnai restoranuose man maistas būna per riebus, per sūrus, nešviežias. Bet kai neturiu laiko gaminti ar norisi „valdiško maisto”, tikrai turiu kelias vietas, kur su šeima nuvažiuojame papietauti ar pavakarieniauti.


Ledams neatsispiria net ir mitybos specialistai, Jūratės Ivanauskaitės-Valantinės nuotr.


Ačiū už pokalbį.

ATGAL

PASIDALINTI

Naujienlaiškis

© 2020 vmgonline

  • Facebook vmgonline.lt
  • Instagram vmg_vilnius
  • YouTube vmg
  • LinkedIn vmg