Lietuvių startuolis, renginiuose leidžiantis mėgautis gėrimais gamtai draugišku būdu
Aš Ikona 750X300.jpg
AS-IKONA_1800x250.jpg

Naujienlaiškis

Lietuvių startuolis, renginiuose leidžiantis mėgautis gėrimais gamtai draugišku būdu

Plastiko naudojimo problema kelia vis didesnę grėsmę, tačiau ne mažiau svarbu tai, kad atsiranda su problema kovojančių iniciatyvų. Viena tokių – Irmanto Šuškevičiaus ir Valdonės Šuškevičės startuolis „CupCup“, kuris leidžia didžiuosiuose Lietuvos renginiuose mėgautis gėrimais ir nesijausti kaltam vienkartiniais puodeliais šiukšlinant gamtą. VMGonline.lt Valdonė plačiau papasakojo apie verslo koncepciją, kaip jai sekasi prigyti Lietuvoje, ir kur vasarą bus galima sutikti „CupCup“.

Kaip pasakoja viena iniciatorių, startuolio koncepcija gana paprasta. Pasitelkiant finansines priemones, siekiama susigrąžinti „CupCup“ pakuotes iš vartotojų – imamas 1 Eur depozitas už naudojamą pakuotę ir šis grąžinamas, kuomet pakuotė atgaunama. Už puodelį imamas mokestis nustatomas pagal panaudotų puodelių kiekį, kuris padengia aptarnavimo, plovimo, transportavimo, sandėliavimo ir darbo užmokesčio kaštus, o taip pat užtikrinamas nuolatinis švarių puodelių tiekimas renginiui.

„Šis socialinis startuolis atsirado per gyvenimiškas patirtis, kuomet matėme, jog tam tikrose vietose būtų galima pakeisti vienkartines pakuotes daugkartinėmis, ir taip sumažinti šalinamų atliekų kiekį, – pradžią prisimena pašnekovė. – Paraleliai mano gyvenime vyko ir doktorantūros studijos, kurių metu nagrinėjau įvairiausias temas susijusias su pakuotėmis, pakuočių medžiagomis, žiediniais veiklos modeliais. Irmantas kaip muzikantas padėjo pažinti festivalių ir renginių virtuvę, tad nusprendėme imti ir daryti nieko nelaukiant.“

„CupCup“ nuotr.


Kai kuriems gali pasirodyti, kad verslo koncepcija yra girdėta, nes jau prieš kelis metus Lietuvoje vykstančiuose festivaliuose buvo galima pasinaudoti daugkartinių puodelių-depozito sistema. „CupCup“ kūrėja pripažįsta, kad išties tokie festivaliai kaip Mėnuo Juodaragis, Kilkim Žaibu, Yaga buvo pirmieji taikę šią sistemą, tačiau „CupCup“ skiriasi tuo, kad puodeliai po festivalio naudojami ir toliau kituose renginiuose, be to, festivalio metu nuolat tiekiant švarius puodelius, todėl dalyviams sudaroma galimybė savo puodelį pasikeisti į švarų viso renginio metu. „CupCup“ derina savo koncepciją su renginiais, barais, festivaliais, gamintojais ir kartu su kiekvienu ieško geriausių išeičių.

Paklausta, kokių reakcijų sulaukia toks verslas, Valdonė atsako, kad Lietuvoje jis sulaukia palaikymo, tačiau tenka susidurti ir su nelygia konkurencija bei senais verslų veikimo principais, kuomet kuriama konkurencija, bandoma kopijuoti ir veikti atskirai, siekiant pelno per vadinamąjį „žaliąjį smegenų plovimą“, o ne kooperuojantis, bendradarbiaujant ir kuriant tvarius sprendimus per partnerystes ir bendras platformas.

„Mes patys ieškome tokių partnerių, kurių nereikėtų įtikinėti ar įkalbinėti, kurie patys yra pasiruošę keisti ir keistis. O kuomet sąmoningumas nėra vienodame lygmenyje, net nesistengiame įtikinėti. Ruošiame dirvą šiai sistemai atsirasti ir veikti, todėl tikrai nėra paprasta“, – iššūkius atskleidžia pašnekovė.

„CupCup“ nuotr.


Pasidomėjus tolesniais planais, Valdonė atsako, kad „CupCup“ pirmiausia ir toliau sieks sukurti socialinį pokytį visuomenėje, inicijuoti taikius ir patikimus bendradarbiavimo principus, paremtus aukštesnėmis vertybėmis ir bendru gėriu, o ne vien tik pelno siekimu ir apgaudinėjimu, taip kuriant vien tik konkurenciją ir negarbingai iškraipytą rinką – su tuo susiduriama šiandien.

„Planai yra dideli, tačiau neįmanomi be mažesnių žingsnelių ir tvarių partnerysčių. Galima gaminti daug įvairių daugkartinių pakuočių, tačiau nėra sukurta pagrindo daugkartinėms sistemoms. Taigi, pradėjome nuo puodelių ir toliau renkame informaciją. Kalbamės ir su gėrimų gamintojais – pristatėme savo veiklos modelį, principą, paruošėme pasiūlymą, tad laukiame dialogo ir bendradarbiavimo pasiūlymo.“

„CupCup“ sistema jau naudojasi „Open Kitchen“, o toliau sutikti šiuos puodelius bus galima tokiuose festivaliuose kaip Sūpynės, Pudra, Ant Bangos, Zero Waste Fest, Kuršių Nerijos baruose. Valdonė atskleidžia, kad dialogas vyksta su nemažai kitų festivalių, tad greičiausiai „CupCup“ per vasarą pasirodys plačiau nei tik išvardytuose.

#cupcup #daugkartinisplastikas #vienkartiniaipuodeliai #daugkartinispuodelis #vienkartinisplastikas #IrmantasŠuškevičius #vasarosfestivalis #festivaliai #zerowastefest #openkitchen #startuolis #supynės #atsakingasverslas #socialinisverslas #ValdonėŠuškevičė #gėrimai

ATGAL

PASIDALINTI

Naujienlaiškis

© 2020 vmgonline

  • Facebook vmgonline.lt
  • Instagram vmg_vilnius
  • YouTube vmg
  • LinkedIn vmg