top of page

Ką reiškia būti svetingiausia maisto krautuve mieste?

Vilniaus Užupis garsėja mažų parduotuvių ir šeimos krautuvėlių gausa, tačiau viena jų – kone ilgiausiai išsilaikiusi maisto krautuvė mieste. Tai „Užupio krautuvė“, kuri šiemet gavo svetingiausios Vilniaus krautuvės apdovanojimą. Plačiau apie svetingumą, krautuvės istoriją ir darbą, kuris daugiau yra namai, pasakoja parduotuvės direktorė Edita Skripkaitė.

Kodėl ne kažkas kitas, o būtent jūs tapote svetingiausia krautuve?

Tiesą sakant, man tai buvo labai netikėta. Žinojau, kad toks konkursas vyksta, bet tik gavus apdovanojimą, sugalvojau internete patikrinti, kaip vyksta rinkimai. Deja, balsavimas buvo jau pasibaigęs, taip ir nesužinojau, kokiais kriterijais remiantis vyksta konkursas. Iš tikrųjų labai malonu, kad gavome tokį apdovanojimą, vadinasi, tikrai kažką darome teisingai. O kodėl būtent mes? Net nežinau, man labai patinka mano darbas, tai, ką darau, darau nuoširdžiai ir labai daug dirbu (juokiasi).

Kas jums yra svetingumas?

Dirbame jau aštuntus metus, ir yra žmonių, kurie visus tuos metus čia vaikšto. Aš juos pažįstu, pažįstu ir jų vaikus, matau, kaip jie auga, žinau, kas jiems patinka. Su vyru juokaujame, kad matėme, kaip užaugo dabartiniai šešiamečiai, o dar po keliolikos metų jiems galėsime pasakoti, kokį vyną mėgdavo pirkti jų tėtis. Gal tai ir yra svetingumas – iš tikrųjų pažinoti savo klientą…

IMG_0542

Užupio krautuvė (Linos Jakubauskaitės nuotr.)


Ar svetingumą labiau parodo jūsų bendravimas su žmonėmis, ar prekės, kurias parduodate?

Manau, kad tai yra šių dviejų dalykų kombinacija. Aš ir mano vyras čia kasdien būname, dirbame šešias dienas per savaitę, o septintą dirbame namuose. Kai čia nuolat būni ir bendrauji su žmonėmis, žinai, ko jiems reikia ir ko jie nori. Taip sužinome, kokių produktų atsivežti. Jais ir išreiškiame savąjį svetingumą. Nors kartais mėgstame paeksperimentuoti, atvežti kažko netikėto. Kiek laiko praėjo, kol išsikristalizavo pirkėjų poreikiai, kada supratote, ko vilniečiai nori?

Tai vis dar neaišku. Poreikiai, norai nuolat kinta. Mes visą laiką eksperimentuojame, bandome kažką naujo. Kadangi parduotuvė nedidelė, tai lengva daryti. Kartais atsivežame produktą, kuris mums labai patinka, tikėdamiesi, kad jis patiks visiems. Kartais rizika pasiteisina, kartais ne. Yra buvę įvairiausių dalykų. Kita vertus, pirkėją reikia auginti. Kai atsidarėme, turėjome penkis sūrius. Mums tai atrodė labai daug (juokiasi). Šiandien turime daugiau kaip 100 rūšių, prieš šventes jų bus dar daugiau. Ir tuos sūrius perka. Pavyzdžiui, buvo sūrių, kuriuos prieš penkerius metus visaip bandydavome siūlyti, bet žmonės jų nepriimdavo ir nepirkdavo, o dabar tuos pačius sūrius mes labai sėkmingai parduodame. Pirkėjas auga ir lavėja kartu su prekių asortimentu. Jie visuomet nori kažko naujo, tai ir mes negalime likti toje pačioje vietoje.

Dažniausiai tokios maisto krautuvėlės išsilaiko vos kelerius metus, tačiau jūsiškė skaičiuoja jau aštuntus. Kaip taip pavyksta?

Tiesiog daug dirbame (juokiasi). Reaguojame į pokyčius. Nežinau, ar galėtų išgyventi butikas, kuriame būtų labai aukštos kainos ir vien prabangos prekės, nes žmonėms reikia ir kasdieninių prekių. Pas mus ateina užupiečiai, kaimynai, kuriems to reikia. Todėl mes bandome laviruoti, kad žmogus surastų ir tokių produktų, kuriuos vartoja kiekvieną dieną, o ne tik per šventes. Mes orientuojamės į kaimynus, kurie čia dažnai užsuka, bet turime ir tokių pirkėjų, kurie atvažiuoja iš toliau, kartą per pusę metų, ieškodami kažko išskirtinio. Jeigu pamatytumėte, kaip atrodė mūsų parduotuvė, kai atsidarėme, ir kaip atrodo dabar, tai labai nustebtumėte. Neliko prabangių, puošnių pakuočių, bet atsirado daug paprastesnių, išgrynintų dalykų.

IMG_0538

Vito ir Editos nuotrauka vos tik atidarius krautuvę (Linos Jakubauskaitės nuotr.)


Edita, kas, jūsų manymu, yra geriausia reklama?

Rekomendacijos, sklindančios iš lūpų į lūpas. Mes reklamai nesame skyrę nė centro. Tiesa, turime internetinę svetainę, kurios išlaikymas kainuoja, ir puslapį „Facebook“ tinke. Tačiau tokių reklamų, kaip lankstinukai ar radijo reklama, nesame užsakę. Kai tik atsidarėme, buvome numatę biudžetą reklamai, bet atsitiko taip, kad prieš pat atsidarant baigėsi visi pinigai. Visi! Ir to reklaminio biudžeto neliko (juokiasi). Todėl iš pradžių tiesiog negalėjome reklamuotis, o vėliau supratome, kad to nebereikia.

„Užupio krautuvė“, Užupio g. 23, Vilnius

Darbo laikas: I–V 11–19 val., VI – 11–18 val.

Naujausi įrašai

bottom of page