Nauja Alfo Ivanausko knyga nemokamai. Alfas vienas gamtoje. Išragauti vasarą
Nauja Alfo Ivanausko knyga nemokamai. Alfas vienas gamtoje. Išragauti vasarą

Kur dingsta pasibaigusio galiojimo produktai iš prekybos centrų?

Europoje vis daugiau dėmesio skiriant ekologijai ir gamtosaugai, vis dažniau atkreipiamas dėmesys į maisto atliekų rūšiavimą bei perdirbimą. Be namų ūkių maisto atliekų klausimas itin aktualus ir prekybos tinklams, kuriuose nepavyksta tiksliai suplanuoti paklausos ir tenka atsikratyti nemažais kiekiais pasibaigusio galiojimo produktais. Tinklaraštis Euroblogas.lt domisi, kur keliauja nenupirkti, tačiau netinkami vartoti maisto produktai iš lietuviškų parduotuvių.

Tinklaraščiui susisiekus su didžiausiais prekybos tinklų atstovais, nė vieni nepateikė duomenų, kiek tonų nebetinkamo vartoti maisto produktų susidaro kasmet parduotuvėse, tačiau mielai pasidalijo informacija apie tai, kur ir kaip atsikrato nebereikalingais produktais.

Skaičiuojama, kad Europos Sąjungoje per metus sugeneruojama apie 88 mln. tonų maisto atliekų, kurių vertė siekia apie 143 mlrd. eurų. Prie kovos su maisto atliekų mažinimu prisideda ne tik ekologišku gyvenimu susirūpinę pavieniai gyventojai, bet ir prekybos tinklai.


Pasitelkia net programėles

Prekybos tinklo „Rimi“ kokybės vadovė Ana Čudinienė pasakojo, kad šio tinklo parduotuvėse visos maisto atliekos yra tvarkomos, rūšiuojamos ir perdirbamos iki minimumo sumažinant neigiamą poveikį aplinkai.

„Siekiant mažinti maisto švaistymą, besibaigiančio galiojimo produktai yra tiekiami „Maisto bankui“, taip pat nuolat bendradarbiaujame su ūkininkais ir gamtos mylėtojų organizacijomis ir dalį maisto, kuris nebetinkamas parduoti, perduodame gyvūnams maitinti“, – teigė ji. Visos kitos atliekos iš parduotuvių yra perdirbamos – iš jų gaminamos biodujos bei ekologiški degalai.

A. Čudinienė pridūrė, kad maisto atliekų mažinimas yra vienas iš prekybos tinklo strateginių tikslų, todėl šiuo metu yra atliekama detali analizė apie prekybos tinklo veikloje susidarančias maisto atliekas, nuolat ieškoma inovacijų ir naujų sprendimų.

„Pavyzdžiui, šiuo metu mūsų tinklo parduotuvėse yra išbandoma nauja mobilioji programėlė, kuri palengvina mūsų darbuotojų darbą ir mažina laiką, skiriamą produktų tinkamumo vartoti ir galiojimo datų tikrinimui, o kartu padeda mažinti maisto švaistymą. Parduotuvėse vykdoma ir speciali komunikacija pirkėjams, siekiant atkreipti jų dėmesį į maisto švaistymo problemą ir taip prisidėti prie aplinkos tausojimo“, – tęsė pašnekovė.

Kalbant apie maisto prekių kategorijas, kuriose susidaro daugiausia atliekų, A. Čudinienė įvardijo vaisius ir daržoves.

„Tai yra produktai, kurie genda greičiausiai. Be abejo, susiduriame ir su ta problema, kad ne visiems pirkėjams atrodo patraukliai dėmėti, nuo kekių atskirti bananai ar kreivos morkos. Šią problemą taip pat siekiame spręsti: šviečiame pirkėjus, kad ne visuomet vaisių ir daržovių išvaizda lemia jų kokybę ir skonio savybes, taikome tokiems vaisiams ir daržovėms nuolaidas“, – pastebėjo pašnekovė. Be to, pavyzdžiui, atlikę pavieniai bananai didžiosiose šio prekės ženklo parduotuvėse pateikiami pirkėjų vaikams – parduotuvėse yra specialūs skyreliai, kur vaikai gali nemokamai pasiimti bananų.

Skaitykite, kaip VMG panaudojo vienišus prekybos centrų bananus.