Nauja Alfo Ivanausko knyga nemokamai. Alfas vienas gamtoje. Išragauti vasarą
Nauja Alfo Ivanausko knyga nemokamai. Alfas vienas gamtoje. Išragauti vasarą

Kokia kava pati skaniausia?            

„Tai, ko gero, pats sudėtingiausias ir dažniausiai kavos žinovams užduodamas klausimas. Sudėtingiausias, nes nėra vienintelio ir teisingo atsakymo. Jeigu atsistotų 10 žmonių ir paragautų 10 to paties lygio, kokybės, bet skirtingų kavų, visiems dešimčiai ragautojų būtų skirtingai skanu“, – sako UAB „Hetora“, importuojančios aukščiausios kokybės „Dallmayr“ kavą iš Vokietijos, vadovas Dainius Jaura.


1501781_615108815210500_1892622103_n

Kavos gėrimo tradicijos ir įpročiai

Daugelio kartų pamėgta „Dallmayr“ kava Lietuvoje atsirado ne taip seniai. Drauge su besikeičiančiais vartotojų įpročiais. „Judame gera linkme. Žmonės daugiau supranta apie kavą, stengiasi rinktis gerą produktą. „Dallmayr“ kava pasižymi aukščiausia kokybe, todėl stiprus jos aromatas ir ypatingas skonis su švelniai išreikštu rūgštingumu vertinamas daugelyje šalių“, – sako D. Jaura ir priduria, kad tikrų kavos gurmanų gretos auga, tačiau ne taip greitai, kaip norėtųsi.

Pasak D. Jauros, Lietuvoje egzistuoja ir tam tikros kavos skonio tipas – lietuviai labiau įpratę prie klasikinio skonio kavos, jiems neįtinka egzotiška ar skandinaviška silpnos koncentracijos kava. Na taip, ir skandinavai stengiasi įtikti, gamina ją specialiai mums. Kaimynai daugiau įpratę gerti didelį „americano“ kavos tipo puodą, o lietuviui vis tiek reikia stipresnės kavos užtaiso. Greičiausiai todėl Lietuvoje silpnas pardavimo pozicijas užima kava be kofeino, ją perka tik tokios kavos naudą vertinantys žmonės.

„Reikia pasakyti, kad lietuviai labiau mėgsta daugiau paskrudintą – stipresnę, itališko temperamento kavą. Aišku, daug reiškia ir kavos gamintojo firminis ženklas. Žmonės nesigilina į akcijų rinkų pokyčius, jie nežino, kokia kompanija kokią nupirko, kas su kuo susiliejo, ar kam dabar priklauso jų pamėgta kava. Jiems į galvą įkaltas prekės ženklas, tad pagal jį dažnai suprantamas ir kavos skonis. Lietuvoje veikia lojalumas žinomiems prekių ženklams, bet didžiausią lojalumą pirkėjai demonstruoja kainai“, – kavos vartotojų įpročius komentuoja D. Jaura ir pasakoja kartą stebėjęs, kaip moteris parduotuvėje susikrovė 10 pakelių vienos prasčiausių, bet gerai reklamuojamų kavų: „Paklausiau, ar ji taip mėgsta tą kavą, ar pirkti skatina akcija. „Čia – į biurą… Sau kitokią perku“, – pasiteisino moteris.“

Internetu kavos neatsigersi

Ilgus metus gyvuojantys kavos vartojimo įpročiai keičiasi. Žaibiškai išplito kavos išsineštinai mada. „Jeigu prieš penkiolika metų tirpią kavą geriantys žmonės sudarė ženklią dalį kavos vartotojų, šiandien tokių tikriausiai beveik nebeliko, o ir tie patys, kurie tą tirpią kavą perka, yra svečiai iš Baltarusijos ar Kaliningrado srities“, – pastebi „Dallmayr“ atstovas.

Žinoma, galima užsisakyti kavos ir internetu ar išsikviesti tinklinės rinkodaros kompanijos atstovą, kuris pasiūlys jums išskirtinės kavos kapsulėse abonementą, kas mėnesį avansu sumokant per šimtą eurų. Tik nežinia, ar tuomet norėsite pavaišinti kaimyną, ar išgėręs kavos džiaugsitės vienas?

Sunkiai Lietuvos parduotuvių lentynose radusi savo vietą, 2005 metais pagaliau pasirodė „Dallmayr“ kava. Per dešimtmetį tik aukščiausią kokybę garantuojantis „Dallmayr“ prekinis ženklas pelnė pirkėjų simpatijas ir šiandien pelnytai užima deramą vietą Lietuvos kavos rinkoje.

Geros kavos turguje nerasi

„Didžiuojamės mūsų gamintojo orientacija ne į kainą, o į kokybę. „Dallmayr“ vizitinė kortelė – jau šimtmečius skaičiuojantis skonio receptas – „iki tobulybės išbaigta kokybė“, – pasakoja p. Dainius. „Dallmayr“ kasmet išskrudina per 50 milijonų kilogramų kavos, kasmet per 3 milijonus turistų pasinaudoja „Dallmayr“ kavinių bei restoranų paslaugomis. Kasdien Frankfurto prie Maino oro uoste milijonai keleivių ger