Aš Ikona Pokalbių Šou Delfi TV

Klausk gydytojo: kaip suvalgyti dar daugiau vitamino D?




Kad vitaminas D yra vienas svarbiausių vitaminų, žinome. Taip pat žinome, kad jo šaltinis - saulė, t. y. daugiausia jo pasigamina odoje, kai mėgaujamės saulės šiluma ir šviesa. Tačiau saulės Lietuvoje neturime labai daug. Gal galima vitamino D daugiau suvalgyti?


Į klausimus atsako klinikos InMedica" šeimos gydytoja Malgožata Puzelevič.



Daugiausia vitamino D gauname būdami saulėje, šiek tiek - gerdami žuvų taukus, tačiau mažai kas juos mėgsta, ypač vaikai. Todėl neretai vitamino D lašiukus mamos lašina į košes, kokteilius, kartais net į blynų tešlą. Ar yra naudos?

Jeigu rekomenduojamą kiekį įlašiname į jau pagamintą kokteilį, išvirtą košę, vitamino D lašeliai lieka aktyvūs, tačiau jeigu lašiname į tešlą ir tada kepame blynus - vitaminas suyra. Trumpai tariant, jeigu maistą reikia termiškai apdoroti, vitamino D lašinti į jį neverta.


Kokius produktus valgyti, kad gautume kuo daugiau šio vitamino?

Patariame valgyti riebias žuvis, pavyzdžiui, lašišą, silkę, skumbrę. Nemažai jo yra kiaušiniuose, svieste, saulėgrąžų, alyvuogių aliejuje ir avižose.


Kodėl vitaminas D toks svarbus?

Seniai žinoma jo svarba kaulams, tačiau jau įrodyta, kad jis svarbus visoms be išimties organizmo sistemoms: imuninei, širdies ir kraujagyslių, gerai inkstų, taip pat ir protinei veiklai. Dėl to, kad jis toks svarbus, taip dažnai apie jį ir kalbame.


Ar tiesa, kad vitaminas D svarbesnis vaikams nei suaugusiesiems?

Netiesa, jis svarbus kiekviename amžiaus tarpsnyje. Ir vaiko, ir suaugusiojo ir garbingo amžiaus žmogaus organizmui.



Vitamino D turtingi receptai:

Kepta skumbrė

Makaronų salotos su skumbre ir šilauogėmis

Viena skarda su lašiša

Karštos salotos su lašiša

Gaivi silkė su agurkais


Būkite sveiki ir... skanaus!

Laidą ALFAS LIVE, kurioje kalbėta ir apie vitaminą D, galima pažiūrėti ČIA



Unsplash ir InMedica archyvų nuotr.

ATGAL

PASIDALINTI

  • Facebook vmgonline.lt
  • Instagram vmg_vilnius
  • YouTube vmg
  • LinkedIn vmg