Nauja Alfo Ivanausko knyga nemokamai. Alfas vienas gamtoje. Išragauti vasarą
Nauja Alfo Ivanausko knyga nemokamai. Alfas vienas gamtoje. Išragauti vasarą

Kaulavaisių dvikova: persikai prieš slyvas

Parduotuvėje prie vaisių skyriaus slampinėjantys pirkėjai gali būti skirstomi į dvi grupes: tie, kurie į savo krepšelius krauna slyvas, ir tie, kurie krauna persikus. Abu šie saldūs kaulavaisiai gali būti vadinami sveiku smaližių džiaugsmu, tačiau dvikova yra dvikova, tad metas nuspręsti, kuris vaisius geresnis ir kurių vaisių pirkėjai gudresni?

Giminės:

Abu šie vaisiai auga ant erškėtinių šeimos medžių. Vaisiai turi ir bendrą pirmą vardą: persiko lotyniškas pavadinimas – Prunus persica, slyvos – tiesiog Prunus.

Kalorijos (100 g):

Persikuose – 39 kcal (10 g angliavandenių, 0,9 g baltymų, 0,3 g riebalų).

Slyvose – 45 kcal (11 g angliavandenių, 0,7 g baltymų, 0,3 g riebalų).

Vitaminai:

Abiejuose vaisiuose yra daug vitamino A, reikalingo akių, odos, plaukų sveikatai. Norintiems stiprinti organizmą, rekomenduojama valgyti daugiau slyvų negu persikų, tačiau abiejuose kaulavaisiuose vitamino C yra tikrai daug.

Mineralinės medžiagos:

Tiek persikuose, tiek slyvose gausu magnio, kalio bei fosforo. Tiesa, persikuose jų kiek daugiau.

Druska ir cukrus:

Abu šie vaisiai saldūs ir cukringi. Norintiems cukraus suvartoti kuo mažiau, rekomenduojama geriau rinktis slyvas – jos ne tokios saldžios.

Valerijos Stonytės nuotr.

Valerijos Stonytės nuotr.


Stiprybės:

Slyvose gausu antioksidantų, neutralizuojančių laisvųjų radikalų poveikį ir neleidžiančių atsirasti senatvės požymiams. Tie patys antioksidantai saugo nuo tokių ligų kaip astma, artritas, net vėžys. Slyvos, tiek šviežios, tiek džiovintos, gerina virškinimo ir žarnyno veiklą, padeda užkietėjus viduriams.

Persikai taip pat turi žmogui taip reikalingų antioksidantų. Jie pirmiausia kovoja su vėžinėmis ląstelėmis, neleidžia joms susidaryti. Kaip ir slyvose esantys antioksidantai, šie neleidžia atsirasti senatvės požymiams, ypač saugo odos tekstūrą, neleidžia jai prarasti spindesio, formuotis raukšlėms.

Abu šie vaisiai reikalingi akių bei širdies sveikatai užtikrinti, apsaugo nuo širdies infarkto bei kitų rimtų ir mirtinų ligų.