AŠ Ikona vmgonline

Kaulavaisių dvikova: persikai prieš slyvas

Parduotuvėje prie vaisių skyriaus slampinėjantys pirkėjai gali būti skirstomi į dvi grupes: tie, kurie į savo krepšelius krauna slyvas, ir tie, kurie krauna persikus. Abu šie saldūs kaulavaisiai gali būti vadinami sveiku smaližių džiaugsmu, tačiau dvikova yra dvikova, tad metas nuspręsti, kuris vaisius geresnis ir kurių vaisių pirkėjai gudresni?

Giminės:

Abu šie vaisiai auga ant erškėtinių šeimos medžių. Vaisiai turi ir bendrą pirmą vardą: persiko lotyniškas pavadinimas – Prunus persica, slyvos – tiesiog Prunus.

Kalorijos (100 g):

Persikuose – 39 kcal (10 g angliavandenių, 0,9 g baltymų, 0,3 g riebalų).

Slyvose – 45 kcal (11 g angliavandenių, 0,7 g baltymų, 0,3 g riebalų).

Vitaminai:

Abiejuose vaisiuose yra daug vitamino A, reikalingo akių, odos, plaukų sveikatai. Norintiems stiprinti organizmą, rekomenduojama valgyti daugiau slyvų negu persikų, tačiau abiejuose kaulavaisiuose vitamino C yra tikrai daug.

Mineralinės medžiagos:

Tiek persikuose, tiek slyvose gausu magnio, kalio bei fosforo. Tiesa, persikuose jų kiek daugiau.

Druska ir cukrus:

Abu šie vaisiai saldūs ir cukringi. Norintiems cukraus suvartoti kuo mažiau, rekomenduojama geriau rinktis slyvas – jos ne tokios saldžios.

Valerijos Stonytės nuotr.


Stiprybės:

Slyvose gausu antioksidantų, neutralizuojančių laisvųjų radikalų poveikį ir neleidžiančių atsirasti senatvės požymiams. Tie patys antioksidantai saugo nuo tokių ligų kaip astma, artritas, net vėžys. Slyvos, tiek šviežios, tiek džiovintos, gerina virškinimo ir žarnyno veiklą, padeda užkietėjus viduriams.

Persikai taip pat turi žmogui taip reikalingų antioksidantų. Jie pirmiausia kovoja su vėžinėmis ląstelėmis, neleidžia joms susidaryti. Kaip ir slyvose esantys antioksidantai, šie neleidžia atsirasti senatvės požymiams, ypač saugo odos tekstūrą, neleidžia jai prarasti spindesio, formuotis raukšlėms.

Abu šie vaisiai reikalingi akių bei širdies sveikatai užtikrinti, apsaugo nuo širdies infarkto bei kitų rimtų ir mirtinų ligų.

Silpnybės:

Per daug antioksidantų nėra gerai, tad tiek be saiko valgant slyvas, tiek persikus, sveikata gali ne pagerėti, o pablogėti. Persikų ir slyvų perteklius ne mažina širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę, o ją kaip tik padidina. Pasak mokslininkų, antioksidantų perteklius gali padidinti prostatos vėžio tikimybę net 17 %! Be to, šie vaisiai saldūs ir juose nemažas kiekis vaisių cukraus. Nors šis cukrus ir sveikesnis už pridėtinį, tai – vis tiek cukrus, todėl, be saiko valgydami šiuos vaisius, vėliau nesistebėkite dėl papildomų kilogramų.

Persikai yra itin reikalingi vaisiai moters nėštumo metu, vis dėlto, ne visoms moterims: persikuose esanti folio rūgštis gali sukelti įvairius skausmus, pykinimą, vėmimą, odos bėrimus, visa tai gali pakenkti kūdikiui.

Slyvose yra randama medžiaga, vadinama oksalatu, kuri neleidžia kūnui absorbuoti kalcio. Tai ne tik verčia prasčiau jaustis, bet ir paskatina inkstų bei šlapimo pūslės akmenų susidarymą. Nors slyvos skanios ir turi daug gerų savybių, jų valgyti nepatartina geriant kai kuriuos vaistus ir prieš tam tikras operacijas. Dėl to reikėtų pasitarti su gydytoju ar vaistininku.


Gaminimo būdai:

Abu kaulavaisiai skaniausi valgomi vieni. Juos galima valgyti su odele arba be, tai priklauso nuo asmeninių pomėgių. Tiesa, prieš valgant ir gaminant būtina pastebėti, ar vaisiai nėra supuvę (kartais tai įvyksta gan greitai), o slyvos – sukirmijusios.

Vaisiais pagardinsite įvairiausius desertus: pradedant tortais ir pyragais, baigiant ledais ar jogurtu. Abu kaulavaisiai tiks ir su košėmis ar salotomis. Be to, nepamirškite, kad persikus ir slyvas galima konservuoti bei džiovinti.

Suderinamumas:

Abiejų šių vaisių skonį išties pagerina žiupsnelis cinamono ar vanilės ekstrakto, tad jei verdate košę ir įpjaustėte vaisių, pabarstę viską cinamonu ar užlašinę kelis lašelius vanilės ekstrakto, skoniu nustebinsite net vaikus.

Šie saldūs vaisiai tinka su sūriais produktais, pavyzdžiui, kumpiu, kiauliena, įvairiais riešutais, jie gali būti net sūdyti. Gamindami slyvų padažą ar pagardus, pagardinkite tai šlakeliu burbono, persikų – brendžiu.

Receptai: išbandykite šias salotas ir nuspręskite, kas yra jūsų dvikovos nugalėtojas!

Mocarelos salotos su kumpiu ir persikais


Kviečių salotos su šonine ir slyvomis


#persikai #dvikova #vasara #rudensderlius #kauliavaisiai #slyvos

ATGAL

PASIDALINTI

  • Facebook vmgonline.lt
  • Instagram vmg_vilnius
  • YouTube vmg
  • LinkedIn vmg