AŠ Ikona vmgonline

Kas lenkia batoną? 5 naujos duonos vartojimo tendencijos

Baltijos šalių gyventojai dažnai lyginami įvairiose gyvenimo srityse – nuo ekonomikos iki mitybos įpročių. Duonos vartojimas – ne išimtis. Kaip pastebi duonos gamintojai, šioje srityje visgi galima pastebėti daugiau šių trijų šalių gyventojų panašumų nei skirtumų.

„Pastebima, kad įvairūs mitybos ir kiti gyvenimo būdo įpročiai – vakarietiška kultūra, sveikos mitybos bumas, išaugęs dėmesys vietiniams gamintojams, kelionės – daro įtaką ir duonos vartojimo įpročiams“, – sako kepimo įmonių lyderei Skandinavijoje ir Baltijos šalyse „Lantmännen Unibake“ priklausančios „Vilniaus duonos“ rinkodaros direktorius Artūras Kokoškinas, išskirdamas penkias įdomias tendencijas.

Restorano „The Avocado Show“ nuotr.


Sveikos gyvensenos svarba

Visų Baltijos šalių gyventojai pastaruosius porą metų pasižymi itin dideliu dėmesiu sveikai gyvensenai, todėl stengiasi ieškoti kuo sveikesnių duonos gaminių. Tai sąlygojo dideliu maistingumu pasižyminčių ruginių bei ruginių gaminių su sėklomis ir grūdais pardavimų augimą. Pirkėjai sugrįžta prie savo šaknų ir iš naujo atranda ruginius, tradicinės receptūros gaminius. Lietuvoje pirmą kartą per pastaruosius kelis dešimtmečius tamsios ruginės duonos pardavimai aplenkė batonų pardavimus! Sveiką gyvenseną propaguojantys vartotojai Baltijos šalyse taip pat vis dažniau ieško duonos be cukraus, mielių.

Mažėjančios pakuotės

Baltijos šalių gyventojai šiandien, visų pirma, vertina patogumą ir šviežumą, todėl noriau renkasi mažesnes duonos pakuotes. Tuo pačiu mažėja didesnių duonos kepalų paklausa. Užuot kaupę duonos atsargas, vartotojai jos perka tiek, kiek planuoja suvartoti artimiausiu metu.


Populiarėja skrudinimui skirta duona

Iš Vakarų atėjęs įprotis pusryčiams valgyti skrudintą duoną vis labiau prigyja ir Baltijos šalyse. Tokios duonos pardavimai auga ir Estijoje, ir Latvijoje, ir Lietuvoje. Netgi pastebima tendencija, kad skrudinimui skirta duona savo populiarumu vejasi visų šalių gyventojų ilgą laiką labiausiai mėgtus kvietinius batonus. Ryškiausiai ši tendencija matoma Estijoje. Čia batonų pardavimai traukiasi, o skrudinimui skirtos duonos – stabiliai auga.

Atsargiau žiūri į batonus

Batonai visose šalyse ne vienerius metus buvo vienas mėgstamiausių duonos gaminių, tačiau pastaruoju metu jų pardavimai po truputį mažėja. Latviai ir lietuviai yra labiau ištikimi batonų kategorijai, labiausiai jų populiarumas mažėja Estijoje.


Populiarėja egzotiški skoniai

Kelionės ir kitų kultūrų pažinimas turi įtakos daugeliui sričių. Etninis maistas populiarėja visose maisto kategorijose, tad ir duona – ne išimtis. Duonos gamintojai pastebi, kad Baltijos šalyse auga tokių gaminių, kaip tortilijų, lavašo, itališkos čiabatos, pardavimai. Pavyzdžiui, Latvijoje šių gaminių pardavimai per pastaruosius metus išaugo net 23 proc.

#skrudintaduona #skrebučiai #tendencijos #batonas #kepiniai #lavašas #vaisiųduona #duona

ATGAL

PASIDALINTI

  • Facebook vmgonline.lt
  • Instagram vmg_vilnius
  • YouTube vmg
  • LinkedIn vmg