AŠ Ikona vmgonline

Gastronominės 2016-ųjų tendencijos

„Jeigu prieš keletą metų restorano vadovės būtumėm paklausę, kaip naudojant „Uber“ būtų galima padidinti pardavimą, ji greičiausiai būtų bandžiusi spėti, kad sėkmė slypi „Oktoberfest“ šventės papildyme jos prekinio ženklo teminiais mėsainiais. Šiandien „Uber“ ir „Postmates“ yra dvi dalijimosi ekonomikos programos, greitai keičiančios maitinimo įstaigų kultūrą ir sukrečiančios vartotojų lūkesčius praktiškai visame pasaulyje“, – rašo verslo naujienų žurnalas ir portalas „Forbes“.

Į duris jau beldžiant 2016-iesiems regime daugybę panašių jėgų, mėginančių išjudinti nusistovėjusias restoranų koncepcijas, tačiau dauguma jų dar toli gražu nesuvokia, ką iš tiesų prekiniai ženklai gali kontroliuoti. Tol, kol jas sunku prognozuoti, netgi tokiai duomenų analizės įmonei, kaip „Technomic“, jas lygiai taip pat lengva atpažinti ir suprasti, kadangi nuo pat pavasario vystosi pagal vartotojų poreikius.

„Forbes“ žurnalistų teigimu, pačios svarbiausios pasaulinės restoranų tendencijos sklinda iš didžiausių restoranų kompanijų, pavyzdžiui, „McDonald’s“, kuri į siūlomo maisto meniu įtraukė daugiau naminių kiaušinių, bet tai, ką jie siūlo, nėra esminis dalykas. Daug svarbiau yra tai, kad jie parodo, ko vartotojams reikia iš žinomų maitinimo įstaigų. Atsižvelgdama į šią vartotojų kultūros dinamiką, „Technomic“ ir sudarė dešimties svarbiausių 2016 metų maisto tendencijų sąrašą. Būtent vartotojai, jų poreikiai lemia maisto tendencijų kaitą. Peržvelkime šias tendencijas ir įvertinkime, kiek jų norėtųsi išmėginti ir savo valgomajame.

Sriracha efektas. Šis karštas padažas iš Tailando turėtų sparčiai išpopuliarėti, nors „Technomic“ pranašauja, kad virtuvės šefai bei restoranų vadovai ir toliau ieškos karštų etninių skonių, kol atras tikrąjį „žaibo butelyje“ efektą. Galima spėti, kad tai paskatins domėjimąsi ir vartojimą tokių produktų, kaip aitrieji pipirai vaiduokliai iš Indijos, sambalas iš Pietryčių Azijos, gochujang iš Korėjos, harissa, žagrenis ir dukka iš Šiaurės Afrikos.

Ir toliau populiarės aštrūs produktai: pipirai vaiduokliai iš Indijos, sambalas iš Pietryčių Azijos, gochujang iš Korėjos, harissa, žagrenis ir dukka iš Šiaurės Afrikos. (Jonathan Niederhoffer nuotr.)


Maisto pristatymo revoliucija. Populiarios mobiliosios programėlės iš tiesų palengvina maisto užsakymą internetu ar mobiliuoju telefonu, suteikdamos galimybę valgyti neišeinant iš namų. Štai, JAV veikianti maisto pristatymo įmonė „GrubHub“ pradeda plėstis toliau už miestų centrų, nešdama restoranams prilygstantį patogumą į namus, kur daugybė žmonių ramiai leidžia laiką prie televizoriaus ekrano ir mėgaujasi maistu. Kitokių paslaugų tiekėjai taip pat veržiasi į šią nišą, įskaitant jau minėtą „Uber“ ir „Amazon“, plėsdamos „Prime Fresh“ narystę bakalėjos pristatyme. Viena ypatingesnė grėsmė restoranams, bent jau JAV, galėtų būti tokios aptarnavimo programos, kaip „Munchery“, kuri pristato itin kokybišką restoranų maistą per įgaliotinius, visiškai atsisakydama realių restoranų paslaugų.

Nepatenkinti dėl GMO. Kai kuriais atvejais dar iki mokslininkams pasiekiant bendro sutarimo, vartotojai prigalvoja nebūtų dalykų ir tvirtina, kad genetiškai modifikuoti organizmai (GMO) netinkami valgyti. Dauguma valgytojų sutinka su GMO etikečių žymėjimu meniu ir ant maisto pakuočių, radikalesni eina dar toliau ir valgyti eina tik į restoranus, garsėjančius patiekalais be GMO.

Tiekimo tinklų modernizavimas. Kalbant apie tiekimo tinklus, sunku nepastebėti daugumos rimto sprendimo reikalaujančių grėsmių, įskaitant ir klimato pokyčius, kylančias transporto ir krovinių gabenimo kainas bei parazitus. Visa tai sukels dažną stygiaus pasikartojimą, panašų į tą, kurį matėme 2015 metais, pavyzdžiui, nesezoninį šaltį, išnaikinusį Floridos apelsinų derlių, arba paukščių gripą, nulėmusį kiaušinių trūkumą. Tokių kliūčių daugės tol, kol vis daugiau ir daugiau vartotojų reikalaus „šviežio“, „vietinio“ ar tiesiog natūralaus ir be jokių priedų maisto. Kiekviena įmonė, nuo restoranų iki bakalėjos parduotuvių, 2016 metais atneš didelių investicijų tiekimo tinklų valdyme.

Darbuotojų metai. Restoranai taip pat susidurs su kylančiomis darbo sąnaudomis dėl naujų įgaliojimų padengti viso dirbančio personalo sveikatos draudimą ir dėl to, kad minimalus atlyginimas galėtų stipriai padidėti, priklausomai nuo miesto ar šalies, kuriame jie įsikūrę. Kaip į pokyčius reaguos restoranai? Manoma, kad dauguma jų kels atlyginimus arba varžysis dėl geriausio personalo, bet tai reiškia stipriai kylančias kainas visur – nuo greitojo maisto iki prabangių pietų. „Technomic taip pat prognozuoja, kad daugiau įmonių imsis eksperimentuoti su technologijomis ir automatika virtuvėse bei restoranų salėse stengdamosios padaryti daugiau turint mažiau darbuotojų.

Greitojo maisto naujovės. Vartotojai linksta prie „geresnių“ greito aptarnavimo restoranų, iš esmės pakeitusių maisto pramonę. Tai puikiai iliustruoja „Culver“, „Chick-fil-A“ ir „In-N-Out Burger“ pavyzdžiai. „Susikurk savo meniu!“ idėja plinta visoje maisto industrijoje, ir daugelis greito aptarnavimo įstaigų suteikia įvairių patogumų, tarkim, į pageidaujamą meniu įtraukti ir alkoholį.

Gatvės maisto populiarumas ir prieinamumas bei patogumo paklausa į dėmesio centrą grąžino tokius dalykus, kaip mėsos kukuliai, dešrelės ar netgi duona. (The Digital Marketing Collaboration nuotr.)


Aukštinamas paprastumas. Gatvės maisto populiarumas ir prieinamumas bei patogumo paklausa į dėmesio centrą grąžino tokius dalykus, kaip mėsos kukuliai, dešrelės ar netgi duona. Bet juk šiomis dienomis mėsos kukuliai gali būti praturtinti naujomis ypatybėmis, tarkim, mėgstamos mėsos – antienos ar ėrienos – maišymu. Daugelio tautų mėgstami koldūnai taip pat sparčiai populiarės – nuo Rytų Europos iki Azijos.

#tendencijos #greitasmaistas #čili #dešrelės #pipirai #pasaulis #2016 #burgeriai #Paprika #naujiena

ATGAL

PASIDALINTI

© 2020 vmgonline

  • Facebook vmgonline.lt
  • Instagram vmg_vilnius
  • YouTube vmg
  • LinkedIn vmg