Atviras interviu su sunkmetį išgyvenančio salotų baro vadove: „Padėkite mums“ (bus pildoma)

© 2020 vmgonline

Gilės projektai

Gilės projektai

mobile_750x300.jpg
vmgonline_baneris (1).jpg

Naujienlaiškis

    Atviras interviu su sunkmetį išgyvenančio salotų baro vadove: „Padėkite mums“ (bus pildoma)

    Salotų baro „Mano Guru“ ir VŠĮ SOCIALINIAI PARAMOS PROJEKTAI vadovė Reda Sutkuvienė ypač atvirame interviu pasakoja apie tai, kaip dvylika metų sveikos gyvensenos idėjas skleidęs, kaliniams ir nuo įvairiausių priklausomybių besigydantiems asmenims į gyvenimą integruotis padėjęs restoranas „Mano Guru“ dėl užsitęsusio remonto Vilniaus gatvėje atsidūrė finansinėje kryžkelėje. Ir jei ne maitinimo įstaigos ateitimi susirūpinusios Agnės Zuokienės išplatintas pagalbos šauksmas socialiniame tinke „Facebook“, apie šią bėdą galėjome sužinoti per vėlai.


    „Mano Guru“ – ypatinga vieta. Tai – ne tik restoranas, kuriame rasite begales sveikai palankių patiekalų, ypač skanius ir sveikus pusryčius, gausų salotų, kurių kainos prasideda vos nuo 2–3 Eur, pasirinkimą, bet ir nerasite alkoholio. Tai kartu – ir puikus socialinio verslo pavyzdys. „Mano Guru“ pelno nesiekia. Bet bendradarbiaudamas su Priklausomybių ligų centru, suteikdamas darbo vietas padeda į visuomenę integruotis buvusiems kaliniams ar priklausomybės ligomis sergantiems asmenims. „Mano Guru“ nutiesia kelią iš socialinės atskirties į darbo rinką ir visuomenę. Tačiau dėl Vilniaus gatvėje (joje ir yra įsikūrusi ši maitinimo įstaiga) užsitęsusio remonto restoranas pats tapo beveik atskirtu nuo visuomenės. Klientų srautai rekordiškai sumažėjo. Restorano „Mano Guru“ vadovė Reda Sutkuvienė tikina, kad be žmonių pagalbos ir supratingumo neišsivers.

    Salotų baro „Mano Guru“ vadovė Reda Sutkuvienė. Šarūno Mažuolio nuotr. (Fotokronika.lt)


    Paminėjus Vilniaus centre esantį restoraną „Mano Guru“, pirma mintis, kuri šauna į galvą, yra salotos. „Mano Guru“ 2004 metais susikūrė kaip salotų baras (pradžioje buvo net 54 salotų rūšys). Tuo metu su sveika gyvensena susijusių kavinių beveik nebuvo, todėl atrodėme kitaip, išsiskyrėme iš minios. Ateidavo ne tik paprasti klientai, o ir kitų maitinimo įstaigų vadovai, virtuvės šefai. Ragaudavo, degustuodavo, o po to pamatydavome savo salotas kitose maitinimo įstaigose.

    Liūdna, kad jus kopijuodavo? Ne, kodėl? Man džiugu, kad sveika gyvensena plinta. Tegul gėris plinta. Į viską gyvenime reikia žiūrėti plačiau, nevertinti tik iš savo varpinės. Per dvylika metų meniu patobulėjo, atsirado itin gausus pusryčių patiekalų pasirinkimas, ėmėme teikti maistą į biurus, renginius, bet nuo pagrindinės idėjos nenutolome. Mūsų meniu orientuotas į sveiką mitybą. Jame vis dar nėra alkoholio. Mums atrodo, kad tai yra labai svarbu. Tuo mes ir išsiskiriame. Bet būti kitokiais ne tik malonu. Būti balta varna yra labai sunku.

    Kiek žmonių per šios maitinimo įstaigos veiklos laiką jums patarė baigti vargti ir pradėti prekiauti alkoholiu, kas tikrai pagerintų finansinę situaciją? Daug, daug žmonių tai kartojo. Ir tebekartoja dabar. Net mūsų steigėjai („Mano Guru“ steigėjai – Vilniaus miesto savivaldybė, Priklausomybės ligų centras ir UAB „Viršupis“) retkarčiais paminėdavo: „Nereikia daug alkoholio, na, bet vyną į meniu įtraukti tai tikrai reikėtų.“ Mano nuomone, alkoholis prieštarautų esminei restorano idėjai, bet… nuomonių juk gali būti daug. Aš noriu papasakoti apie ypatingą atvejį prieš daug metų, kai valdyba, norėdama pagerinti mūsų finansinę situaciją, priėmė sprendimą, kad „Mano Guru“ turi gauti alkoholio licenciją. Tada labai sukilo mūsų integruojamas jaunimas. Vieningai pasakė: „Mes išeisim visi tą pačią dieną, kai „Mano Guru“ atsiras alkoholio. Mūsų čia nebus. Atidarinėkit kitą „Guru“, kuriame bus alkoholio, šito nelieskit.“ Maža to, jaunimas, mano patartas, parašė raštą. Nunešė į savivaldybę. Kitą dieną paskambino susižavėjęs Vilniaus meras Artūras Zuokas ir sako: „O tai iš tikrųjų jaunimas toks vieningas? Tikrai visi čia nenori alkoholio?! Puiku. Viską supratau.“ Per savaitę klausimas buvo išspręstas alkoholio nenaudai. Iki šios dienos prisimenu tą situaciją, tą mero palaikymą, kuris buvo kažkas tokio. Jis apgynė „Mano Guru“ restorano esmę.

    Vakar Artūro Zuoko žmona Agnė Zuokienė vėl ėmėsi jus gelbėti, kai socialiniame tinkle pasidalijo „Mano Guru“ pagalbos šauksmu, kad dėl Vilniaus gatvėje nuo spalio mėnesio vykstančio remonto jūsų finansinė situacija tapo itin prasta, itin sumažėjo lankytojų srautai. Esame labai dėkingi Agnei Zuokienei, kad socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo mūsų bėda. Vien tai, kad žmonės ėmė reikšti palaikymo žodžius, jau didelė parama. Mūsų egzistavimas yra kažkam svarbus. Vakar jutome lankytojų antplūdį, kaip senais gerais laikais. Šiandien jis irgi jaučiasi. Gal ir tiesiogine, ir perkeltine prasme po žiemos atėjus pavasariui atsigausime.

    Ar tikrai finansinė situacija tokia bloga? Tikrai… Gruodis yra tas mėnuo, kai sulaukiame itin daug klientų. Finansine prasme jis tikrai visada būna nusisekęs. Bet šiais metais gruodį turėjome… pačią mažiausią apyvartą per visą restorano gyvavimo istoriją (atodūsis). Tai daug pasako. Apie sausį, vasarį jau net nėra ką kalbėti. Pasijutome tragiškai. Buvo dienų, kai klientai išvis negalėjo prie restorano prieiti, nes gatvė buvo iškasta iki pat pastato pamatų. Žmogus negali patekti į restoraną kartą, kitą ir… pakeičia įpročius. Arba kas norėtų eiti į restoraną per purvyną? Tai natūralu, kad renkasi tą maitinimo įstaigą, kuri jam patogesnė.

    Ar turite nuolatinių klientų? Yra klientų, kurie pusryčiauja pas mus kas rytą jau 12 metų.

    Ar jie išliko? Na… Kažkiek jų sumažėjo. Aš labai noriu tikėti, kad jie grįš. Ir kartu suprantu, kad dalis negrįš… Kai tokia maitinimo įstaigų gausa, turi susitaikyti su netektimis, net tokiomis skaudžiomis.

    Ar svarstėte idėją, kad ši vieta gali užsidaryti? Buvo visokių pamąstymų, abejonių (atodūsis). Kai kasdien matai, kad situacija blogėja… Tai TAIP yra sunku. Net kalbėti apie tai sunku.

    Bet jūsų restoranas nėra toks kaip visi ne tik sveikos gyvensenos prasme. Būtent. Tie klientai, kurie ateina į „Mano Guru“, prisideda prie mūsų nuo priklausomybių besigydančių darbuotojų integracijos. Juk dalis žmonių, dirbančių restorane, yra profesionalai. Jie mokytojai, mentoriai. O kita dalis – integruojamieji, kovojantys su priklausomybėmis, arba buvę įkalinimo įstaigose. Ir todėl norisi lankytojų supratingumo, sąmoningo situacijos suvokimo. Kad jie nepraeitų pro šalį (atodūsis), kad nepyktų, jei į biurą dėl prie restorano vykstančio remonto grįžta… purvinais batais.

    Ar tiesa, kad būtent dėl integruojamųjų žmonių į jūsų restoraną kai kas žiūri įtariai? Pasakyčiau kitaip – į mus žiūri kaip pro padidinimo stiklą. Kartais jauti, kad klientas atėjo į restoraną vedamas smalsumo – nori pasižiūrėti, kaip atrodo tie integruojamieji. Sulaukiame ir grubių komentarų, replikų, kurios kartais priverčia aptarnaujantį personalą ir ašarą nubraukti. Bet gražūs dalykai visada nugali. Ir todėl mums svarbi klientų tolerancija kitokiems. Atlaidumas. Suvokimas, kad jei padavėjas pamiršo atnešti cukraus, negerai, bet ne tragedija. Nes mes iš tiesų labai stengiamės dirbti kokybiškai ir mums tai pavyksta.

    Kiek žmonių yra dirbę „Mano Guru“ per 12 restorano veikimo metų? Gerokai virš 300. Juk padėjus žmogui integruotis, jį pakeičia kitas. Esame ta vieta, kur žmonės pasikeičia. Kokie jie ateina ir kokie išeina – tai tarsi skirtingi žmonės. Pasikeičia išvaizda, elgesys, išgražėja visomis prasmėmis.

    Ar nesunku, kai išeina darbuotojas, į kurį investuojate tiek laiko, susidraugaujate? Sunku. Bet nuo pat restorano atidarymo dienos žinojau, kad bus būtent taip. Kad užauginsime žmones, padėsime jiems integruotis ir išleisime į pasaulį, atiduosime kitiems. Kad bus sunku išsiskirti, bet… taip turi būti. Ir kai po kiek laiko tie žmonės grįžta, aplanko, papasakoja, kaip puikia gyvena… aplanko labai geras jausmas.

    Kokie „Mano Guru“ ateities planai? Planuojame remontą, galvojame atnaujinti meniu. Svajojame sukurti desertų be cukraus pasiūlą. Organizuosime paskaitas apie sveiką gyvenseną. Tikrai nustebinsime ir nudžiuginsime sveiko maisto gerbėjus, jei tik išliksime. Jei tik klientai grįš pas mus, o jie su tokiu palaikymu, kokio dabar sulaukiame, tikrai grįš.

    Papildyta


    Žurnalo „Ikona“ redaktorė Agnė Jagelavičiūtė, perskaičiusi šį VMGonline.lt straipsnį, socialiniame tinke „Facebook“ pasidalijo salotų barą „Mano Guru“ palaikančia žinute. Dėkojame jai ir raginame skaitytojus ne tik dalytis šio straipsnio nuoroda, bet ir dažniau užsukti į „Mano Guru“, kuriam šiuo metu taip trūksta lankytojų.


    Restorano „Mano Guru“ adresas – Vilniaus g. 22/1

    „Facebook“ paskyra ir internetinis puslapis.

    #sveikagyvensena #daržovės #sveikasmaistas #salotos #sveikata #restoranas

    ATGAL

    PASIDALINTI

    Naujienlaiškis

    • Facebook vmgonline.lt
    • Instagram vmg_vilnius
    • YouTube vmg
    • LinkedIn vmg